Şizofreni Gönüllüleri'nden sertifika
Büyükşehir Belediyesi’nin katkılarıyla şizofreni hastası çocuklar için AB destekli eğitiml programı geliştiren Şizofreni Gönüllüleri Derneği düzenlediği törenle uzman eğiticilere sertifika verdi.
Şizofreni Gönüllüleri Derneği düzenlediği törenle uzman eğiticilere sertifika verdi. Sertifika törenine Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Haşmet Okur, Avrupa Birliği Projeleri Başkanı Cemil Evirgen, Şizofreni Gönüllüleri Derneği Başkanı Emine Nur Barut ve sertifika alacak olan eğiticiler katıldı. Büyükşehir Belediyesinin de ortak olduğu bu projede açılış konuşmasını yapan Emine Nur Barut, öncelikli amaçlarının şizofren hastalarına ve ailelerine eğitim vermek olduğunu söyledi. Türkiye’de şizofren hastalığıyla ilgilenme anlamında boşluk olduğunu belirten Barut, Konya’nın uzman eğitici yetiştirmede ilk sırada yer aldığını belirtti. Konya’nın, Türkiye’de şizofrene ilgi konusunda nerede olduğunun herkes tarafından bilinmesi gerektiğinin altını çizen Barut, profesyonel hocalarla hastalara iyi bir eğitim vermeye çalıştıklarını kaydetti. Barut ayrıca Büyükşehir Belediyesine desteklerinden dolayı teşekkür etti. Törene katılan Haşmet Okur ise projenin yürürlüğe girmesinden bu yana büyük sorumlulukları göğüsleyerek başarıyla çalışan Barut’a teşekkür etti ve Belediye olarak her zaman destekleyeceklerinin sözünü verdi. Şizofreni Gönüllüleri Derneği’nin güçlü bir ekip olduğunu söyleyen Okur, bu anlamda yapılan çalışmaların modern çalışmalar olduğunu ifade etti. Okur “Avrupa Birliği projemiz içinde en fazla kabul edilen projemiz Şizofreni Gönüllüleri Derneği’dir. Gelinen nokta iyi bir noktadır her zaman bu derneğin arkasında duracağız” şeklinde konuştu. Konuşmaların ardından uzman eğiticilere sertifikaları teslim edildi. Törenin ardından Okur hastalarla birebir konuşarak dernek hakkında görüşlerini aldı. Bir hasta yakını Okur’a “Böyle bir yer olmasaydı çocuklarımız evde çürüyecekti, destek verin, burası kapanmasın” diyerek ağladı. Diğer hastalar ise hastalıkları dolayısıyla toplumdan dışlandıklarını ama dernek sayesinde arkadaş edindiklerini resim ve takılar yaparak kendilerini geliştirdiklerini söyleyerek derneğin kapanmamasını istediler. Diğer bir hasta ise kendilerine deli yakıştırması yapanları anlayamadığını, sadece psikolojik rahatsızlık yaşadıklarını ve hap kullandıklarını bunun herkesin başına gelebilecek bir olay olduğunu söyleyerek bu hastalık yüzünden ailelerde boşanmaların, kavgaların yaşandığı toplumda bunların olmaması için derneğin devam etmesi gerektiğini istediler. Maide Türker-Memleket
--