"Siyah incirde hedef Uzakdoğu pazarı"

"Siyah incirde hedef Uzakdoğu pazarı"

Uludağ Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Yazgan:- "Avrupa'nın tüketim alışkanlıkları bizim buradaki üretimimizi karşılamıyor. Yeni pazarlar açabilirsek o zaman fiyatlarımızı çok rahatlıkla yukarı çekebiliriz"- "Özellikle 'Uzakdoğu' dediğimiz Ç

BURSA (AA) - HALUK YÜKSEL - Uludağ Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği (UYMSİB) Yönetim Kurulu Başkanı Senih Yazgan, siyah incir ihracatında Avrupa dışındaki pazarlara açılmalarının önemli olduğunu belirterek, "Özellikle 'Uzakdoğu' dediğimiz Çin, Tayland ve Japonya'ya eğer bu ürünümüzü ihraç edebilirsek, o zaman rakamlarımız çok çok artacak ve ben bundan çok umutluyum. Siyah incirde hedef Uzakdoğu pazarı." dedi.

Yazgan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, dünyanın en kaliteli inciri kabul edilen "Bursa Siyahı"nın ağırlıkla Avrupa Birliği (AB) ülkelerine ihraç edildiğini ancak yalnızca Avrupa'ya yönelik bir ihracat politikasının çok doğru olmadığını söyledi.

Ürünün organik özelliğinin korunmasının önemini vurgulayan Yazgan, "Organik özelliklerini kaybettirmediğimiz, bir de bir üniversite ve Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü ile ortaklaşa çalıştığımız bir proje var; 'Akdeniz Meyve Sineğinden Ari' olduğunu belgelediğimiz takdirde Uzakdoğu Pazarı'nı açabilirsek, yeni pazarlar ürün fiyatlarını çok rahatlıkla yukarı çekebilecek konumda. Çünkü Avrupa'nın tüketim alışkanlıkları bizim buradaki üretimimizi karşılamıyor. Yeni pazarlar açabilirsek o zaman fiyatlarımızı çok rahatlıkla yukarı çekebiliriz." diye konuştu.

- Çin, Tayland ve Japonya

Yazgan, Rusya'daki pazarının da yüksek fiyat beklentilerini karşılamayacağını ifade ederek, şöyle devam etti:

"Özellikle 'Uzakdoğu' dediğimiz Çin, Tayland ve Japonya'ya eğer bu ürünümüzü ihraç edebilirsek, o zaman rakamlarımız çok çok artacak ve ben bundan çok umutluyum. Siyah incirde hedef; Uzakdoğu pazarı. Yani bu yol prosesine de çok rahatlıkla dayanabilecek bir ürün olması nedeniyle bizim bu pazarlarda ürün satabilme şansını yakaladığımız andan itibaren o zaman üreticilerimiz gerçek anlamda istedikleri rakamları alabilecekler."

Bursa siyah incirine, Uzakdoğu'da büyük bir talep olduğuna da değinen Yazgan, "İnanılmaz derecede talep oldu. Ben ihracatçılarımız adına Tayland'da bir seyahate katıldım. Orada konumuz ağırlıklı olarak kirazdı fakat dönüp dolaşıp Bursa siyah inciri konuşuldu. Oradaki marketler de bu ürünü görsel olarak tanıyorlar, henüz tadamadılar ama biz İhracatçı Birliği olarak bunun tanıtılması konusunda bir proje geliştiriyoruz." ifadelerini kullandı.

- "Almanya gibi 3 tane pazarı sadece Çin karşılıyor"

Yazgan, Uzakdoğu'nun pazar potansiyeline dikkati çekerek, şunları kaydetti:

"Eğer o pazarlara bu ürünümüzü götürüp tanıtabilirsek, talebin çok büyük olabileceğini biliyorum çünkü Çin'de ekonomik anlamda iyi seviyedeki nüfusa baktığınızda belki Almanya'nın 3 katı. Biz en büyük ihracatımızı Almanya'ya yapıyoruz. Yaklaşık yüzde 40'ına yakını Almanya'ya gidiyor. Almanya gibi 3 tane daha pazarı sadece Çin bize karşılıyor. Bunun dışında Tayland, Japonya var. Buralarda, bu fiyatların çok çok yukarılara çıkacağı, yani üreticimizin her yıl beklediği ama 3-4 yılda bir yakaladığı 7-8 liralar, eğer bu pazarları açabilme şansımız olabilirse yakalanabilir. O nedenle incirimiz konusunda hiçbir üreticimizin umutsuz olmamasını, tam tersi sabırlı davranmasını bekliyoruz."

Ekonomi Bakanlığının da ürünün tanıtımı konusunda büyük desteğinin olduğunu vurgulayan Yazgan, "Ürünün tanıtılması konusunda Bakanlığımızın büyük bir desteği var. Cumhurbaşkanımız ve Başbakanımızla yeni bir toplantı gerçekleştirdik. Orada her türlü tanıtıma büyük destek vereceklerini söylediler. Biz de o kapsamda Bursa siyah incirini Uzakdoğu pazarına taşıyabilmek adına her türlü fuar, tanıtım organizasyonuna katılmayla ilgili bir proje hazırlıyoruz. Oraya götürüp Bursa siyah incirimizi tanıtacağız. Tanıttıktan sonra da üreticilerimizin o bahsettikleri, düşledikleri rakamları, 3-5 yılda bir değil her yıl alabileceklerini düşünüyorum." diye konuştu.


AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :