SGK Prim Borcu Yapılandırmasında Son Tarih Belli Oldu: İlk Ödemeyi Kaçırmayın!

SGK Prim Borcu Yapılandırmasında Son Tarih Belli Oldu: İlk Ödemeyi Kaçırmayın!

Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), biriken prim borçları için tecil ve taksitlendirme sürecini güncelledi. Mükelleflerin hak kaybı yaşamaması için ilk ödemenin 31 Ağustos 2026 tarihine kadar yapılması şart.

SGK, prim borçlarını yapılandırmak isteyen mükellefler için resmi takvimi duyurdu. Borç tutarı ne olursa olsun, tüm tecil ve taksitlendirme taleplerinin 31 Ağustos 2026 mesai bitimine kadar ilgili Sosyal Güvenlik İl Müdürlüklerine iletilmesi gerekiyor. Uzmanlar, yapılandırma hakkının yanmaması için ödeme takvimine uyulması konusunda uyarıyor.

Gerekli Belgeler Nereden Alınır?

İşlemlerini başlatmak isteyen mükelleflerin; "Tecil ve Taksitlendirme Talep Formu" ile "Çok Zor Durum Raporu veya Mali Durum Bildirim Formu" belgelerini eksiksiz doldurmaları bekleniyor. Söz konusu evraklara, SGK’nın resmi internet sitesindeki "Form ve Dilekçeler" sekmesi üzerinden hızlıca ulaşılabilir.

İlk Taksit Ödemesi Neden Önemli?

Yapılandırma işlemlerinin geçerli sayılması için ilk taksit ödemesinin süresi içinde yapılması hayati önem taşıyor. Ödeme takvimini kaçıran mükelleflerin, icra takip süreçleri ile karşı karşıya kalmamaları adına başvurularını son güne bırakmadan tamamlamaları tavsiye ediliyor. Eksik veya geç yapılan ödemeler sonucunda yapılandırma talepleri geçersiz sayılacaktır.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Çok uzun metinler, küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,Türkçe karakter kullanılmayan yorumlar onaylanmamaktadır.