Sevdiklerini mutlu etmek isteyenler kuyumcuların yolunu tutuyor

Sevdiklerini mutlu etmek isteyenler kuyumcuların yolunu tutuyor

Çiçekten kozmetiğe, teknolojik ürünlerden giyime kadar sevdiklerini hediyeleriyle mutlu etmek isteyenler Sevgililer Günü'nde kuyumcuların da kapısını çalıyor- İKO Başkanı İşler:- "Sevgililer Günü'nde satılan ürünlerin en başında tektaş yüzükler geliyor. Ö

İSTANBUL (AA) - ELİF FERHAN YEŞİLYURT - Çiçekten kozmetiğe, teknolojik ürünlerden giyime kadar sevdiklerini hediyeleriyle mutlu etmek isteyenler 14 Şubat Sevgililer Günü'nde kuyumcuların da kapısını çalıyor.

AA muhabirinin derlediği bilgilere göre, Sevgililer Günü için "Sevgilime ne alacağım?" sorusu birkaç haftadan önce akılları kurcalamaya başlıyor. "Ne gerek vardı? Hiç gerek yoktu" denilse de içten içe beklentilerin olduğu bu özel günde küçük bir hediye bile sevgililerin yüzünü güldürmeye yetiyor.

Sevgililer Gününe özel hazırlanan yüzük, kolye ve alyanslar sahiplerini bekliyor. Altının ayarına, işlemelerine ve üzerinde bulundurduğu taşın değerine göre yüzük fiyatları 300 liradan başlayıp 60 bin liralara kadar çıkabiliyor.

Kolye fiyatları ise 400 liradan başlayıp 50 bin lirayı bulabiliyor. Kolye fiyatları özel isim yazdırılması, değerli taşların büyüklüğü ve taşın renk kalitesinin artmasına göre değişebiliyor.

Erkekler için alınacak hediyeler arasında ise pırlantalı kravat iğneleri 2 bin liradan, tasarım yüzükler, bileklikler, kol düğmeleri ise 1000 liradan başlıyor.


- "Sektör mensupları, Sevgililer Günü'ne çok özel hazırlandı"


İstanbul Kuyumcular Odası (İKO) Başkanı Norayr İşler, yılbaşı, Sevgililer Günü ve Anneler Günü gibi özel günlerde ve düğün sezonu olarak nitelendirilen yaz aylarında altın takı ve mücevher satışlarının arttığını belirterek, bu özel günlerin sektörde iş ve ticareti hızlandırdığı için büyük önem taşıdığını kaydetti.

Yıllara göre, iniş çıkış gösterse de yıllık ortalama satışların yüzde 20-30’nun Sevgililer Günü öncesindeki 1 hafta, 10 günlük süre içerisinde gerçekleştiğini ifade eden İşler, "Sektör mensupları, Sevgililer Günü'ne çok özel hazırlandı, yeni ürün ve koleksiyonlar çıkardı. Ulusal medyada reklam kampanyalarına ağırlık verdi. Yıllardır olduğu gibi altın takı ve pırlanta, Sevgililer Günü’nün en değerli hediyesidir. Her, 14 Şubat’ta olduğu gibi de tüketiciler yine de sevgililerini en güzel hediyeyle sevindirmek için kuyumcuların kapısını büyük bir heyecanla çalıyor." diye konuştu.

Tüm mağazalarda Sevgililer Günü öncesinde satış hareketliliğinin başladığını anlatan İşler, kuyumcuların, bu yılki 14 Şubat Sevgililer Günü’nden çok büyük bir beklenti içerisinde olduğunu aktardı.


- "Mücevher sadece bir hediye olarak düşünülmemeli"


İşler, Sevgililer Günü'nde satılan ürünlerin en başında tektaş yüzüklerin geldiğini belirterek, sözlerine şöyle devam etti:

"Özellikle nişan töreni ya da evlilik tekliflerini 14 Şubat gününe göre organize edenler olabiliyor. Bu müşterilerin favorisi tabii ki tektaş… Ayrıca, beştaş yüzükler de çok tercih ediliyor. Kalp objeli veya melek figürlü kolyeler, kalp figürlü kırmızı renkli yakut taşlı takılar da çok satılıyor. Bunların yanı sıra 14 ayar swarovski taşlı kolye ve bileklikler de ilgi çekiyor. Sevgililer Günü öncesinde 3 kıtada, 7 ülkeden 7 binden fazla kadın ve erkekle yapılan araştırmada da kadınların, yüzde 89’unun hediye olarak mücevheri tercih ettikleri ortaya çıktı. Bu sonuçlar, mücevherin aşkı ve sevgiyi anlatan en güzel hediye olduğunu da tescillemiş oluyor. Sevdiklerinize hediye seçerken alacağınız hediyenin hem şık, anlamlı hem de kalıcı olması gerekiyor. Altın takı ve mücevherler, 14 Şubat deyince ilk akla gelen ve tercih edilen hediye seçenekler arasında yer alıyor. Mücevher tercihi aynı zamanda sevdiğiniz verdiğiniz değeri de açıkça ortaya çıkarıyor. Aslında, sevdiklerinize mücevher hediye etmekle, 'Aşkım, sen benim için mücevher kadar kıymetlisin' mesajını vermiş oluyorsunuz. Aynı zamanda, mücevher sadece bir hediye olarak düşünülmemelidir. Mücevher almakla sevgilinizin ömür boyu kullanacağı ve saklayacağı özel bir parçaya sahip olurken, aynı zamanda çok değerli bir madene de yatırım yapmış oluyorsunuz."

Vatandaşlara alacakları mücevherin nerede üretildiği, kimin ürettiği, ithal ya da yerli olduğu konularında bilgi istemeleri önerisinde bulunan İşler, "Yerli olanı, Türkiye’de bizim tezgahlarda üretilen altın takı ve mücevheri tercih etsinler. Sektörümüz, üretim kalitesi ve ustalık birikimiyle bugün dünyanın önde gelen ülkelerinde biri… Hiçbir endişe taşımadan güven içerisinde Türk markalı, menşeli mücevherleri ve altın takıları gönül rahatlığıyla alabilirler. Biz, sektörün en önemli temsil kuruluşu olarak tüm üreticilerimize, toptancılarımıza ve perakendecilerimize güveniyoruz ve ürünlerinin kalitesinin sonuna kadar arkasındayız." diye konuştu.


- "Genellikle 1000-1500 TL tektaş yüzükler ve kolyeler satılıyor"


İşler, hediyelikler için fiyatın, çok önemli bir etken olduğunu belirterek, "Altın fiyatları yüksek seyrettiği için her keseye uygun modeller vatandaşlar tarafından tercih ediliyor. Firmalarımızın reklam kampanyalarında sundukları fiyatlar da bu durumu anlatıyor. Genellikle mağazalarımızdan bin-bin 500 TL fiyat aralığındaki tektaş yüzükler ve kolyeler satılıyor. Daha yüksek fiyatlı olan takılara fazla bir talep yok." dedi.

Savaşlar, siyasi çalkantılar ve dünya ekonomisinin gidişatı altın fiyatlarının yönünü de çizecek gibi göründüğünü ifade eden İşler, "Tüm bu olumsuz tablolar, güvenli liman olarak görülen altına yarıyor. Altının bu yıl içinde inişli ve çıkışlı bir rota takip edeceğini ve TL bazında yüzde 30-40 civarında değerlenebileceğine inanıyorum." yorumunu yaptı.


- "Türk halkının tercihi pırlanta"


Mücevher İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Güner ise özel günlerin sektörün lokomotifi olduğunu belirterek, bunun sektör için önemli bir fırsat teşkil ettiğini söyledi.

Güler, Sevgililer Günü'nde satışlarda artış görüldüğünü vurgulayarak, "Artık alışkanlıklar çok değişti. Şimdi mücevher alışkanlığı doğdu, 10 yıl önce bu yoktu. Mücevher daha önce ulaşılmayan bir şey olarak görülüyordu ama artık herkes bütçesine göre ulaşabiliyor. Hediye olarak mücevher alındığında kaybolmuyor, nesiller boyu bile devam edebiliyor." diye konuştu.

Türk halkının tercihinin pırlanta olduğuna dikkati çeken Güler, "Satılan ürünlerin yüzde 90-95'i pırlantalı ürünlerden oluşuyor. Bu yıl bagetli ürünler çok moda. Renkli taşlara karşı hala ilgi çok yok." dedi.


AA

Kaynak:Haber Kaynağı

Etiketler :