Gelişmiş ülkelerde tıp fakültelerinde öğrenim gören tüm öğrencilerin insan vücudundaki oluşumları öğrenebilmesinde en etkili araçların başında kadavra ile verilen eğitim gelir. Anatomi eğitimi ise, Tıp Fakültesi’nde 2. sınıftan itibaren verilmeye başlanıyor. Selçuk Üniversitesi (S.Ü) Meram Tıp Fakültesi’nde okuyan öğrenciler ise kadavralı eğitimle henüz tanışmış değil. Yıllık ihtiyacı olan 3 kadavrayı bulmakta zorlanan Meram Tıp Fakültesi’nde okuyan öğrencilere, maket kemik ve bilgisayar ortamında eğitim veriliyor. Selçuk Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi Temel Tıp Bilimleri Bölümü Anatomi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Taner Ziylan, kadavra temininde mevcut yöntemlerin yetersizliğine dikkat çekti. İnsanla uğraşacak hekim adayları için kadavra ile eğitimin son derece önemli olduğunu ifade eden Ziylan, “Yıllık ihtiyacımız olan 3 kadavrayı temin edemiyoruz. Sahipsiz cesetlerle ilgili ise, cenaze ve adli işlemler tamamlandıktan sonra bir yıl beklemek gerekiyor. Bu 1 yıllık süre zarfında cenazenin sahipleri çıkmaz ise, ancak eğitimde kullanılabiliyor” dedi. Ziylan, uygulanmakta olan sistemle ilgili yetkilileri göreve çağırdı.
Öte yandan Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Ali Bardakoğlu, 20 Haziran 2006 tarihinde yaptığı açıklamada, “Kadavra üzerinde çalışmak ve araştırma hastanelerine kadavra bağışı yapmak dinen caizdir. İnsan hayatı kurtarmak en büyük ibadetlerdendir. Bazı din adamlarının fetva verir gibi düzensiz, keyfi kanaatler sergilemesi doğru değildir” demişti. Çetin Tofan-Memleket