Kocaeli’de, Bilişim Vadisi’nde geliştirilen yerli uçan otomobil AirCar, yaklaşık 7 yıllık bir çalışmanın ardından insanlı uçuşlarına başladı. Projenin kurucusu Eray Altunbozar, hedeflerinin hem bireysel ulaşım hem de kargo ve insan taşımacılığı alanlarında çığır açmak olduğunu söyledi.
“Dünyada bu alanda yalnızca 5 firmadan biriyiz”
ABD’de Elektrik Elektronik Mühendisliği eğitiminin ardından Türkiye’ye dönen Eray Altunbozar, İhlas Haber Ajansı’na yaptığı açıklamada, “Bir aydır insanlı uçuşlar yapmaya başladık. AirCar’ın iki kişilik modeliyle bu süreci başlattık. Bu alanda dünyada sadece 5 firma var ve onlardan biri biziz” dedi.
Altunbozar, projenin ilk yıllarında konsept geliştirme ve pazarın olgunlaşmasını beklemekle geçirdiklerini, son 4 yılın ise yoğun test ve geliştirme çalışmalarıyla dolu olduğunu aktardı.
“İki model hazır, biri satışa çıkıyor”
AirCar’ın şu anda biri tek kişilik, diğeri iki kişilik olmak üzere iki farklı modeli bulunduğunu kaydeden Altunbozar, “Tek kişilik modelimizle uzun süredir testler yapıyoruz. İki kişilik modelimizle ise insanlı uçuşlara başladık. Bu model 200-220 kilogram yük taşıyabiliyor ve 50 kilometre menzile sahip” ifadelerini kullandı. Henüz bu menzildeki testlere başlamadıklarını belirten Altunbozar, yakın zamanda bu testlerin de yapılacağını söyledi.
Tamamen elektrikli ve otonom sistem
AirCar’ın tamamen elektrikli ve otonom sistemlere sahip olduğunu vurgulayan Altunbozar, mevcut yasal düzenlemelere göre araçta bir pilotun bulunmasının zorunlu olduğunu belirtti. “Yaklaşık 30 saatlik bir eğitimle bu aracı kullanmak mümkün olacak. İlk etapta bireysel satışa sunulacak, sonrasında hava taksi hizmeti de verecek” dedi.
“Boğaz ve adalar için ideal”
İstanbul Boğazı rotasının AirCar için son derece uygun olduğunu ifade eden Altunbozar, “Yüksekliğe fazla çıkmadan, karşıdan karşıya geçişler yapılabilir. Ayrıca adalara da servis verebiliriz. Türkiye genelinde ulaşımı zor bölgelere kargo ve insan taşımacılığı da hedefliyoruz” dedi.
“Gelecek elektrikli sistemlerde”
Altunbozar, elektrikli sistem tercihlerinin arkasındaki nedeni ise şöyle açıkladı:
“Petrollü sistemle menzili 150 kilometreye çıkarabilirdik. Ancak biz geleceğin elektrikli sistemlerde olduğunu düşünüyoruz. Batarya teknolojileri hızla gelişiyor. Doğru zamanda doğru teknolojiyi hedefledik ve bu kararımızdan memnunuz” dedi.