×
  • Anasayfa
  • Konya
  • Ekonomi
  • POLİS-ADLİYE
  • Konyaspor
  • Yaşam
  • Dünya
  • Spor
  • Magazin
  • Teknoloji
  • Kültür Sanat
  • Sağlık
  • EĞİTİM
  • Yerel Gündem
  • Türkiye
  • İlçeler
  • Gündem
  • Politika
☰
  • Anasayfa
  • Foto Galeri
  • Otomobil
Ad

Yakıt tasarrufu hakkında doğru bilinen yanlışlar

.

26 Şubat 2016 Cuma 13:44
Ad
Yakıt tasarrufu hakkında doğru bilinen yanlışlar
110

Küçük araba az yakar: Dizel motorlar, turbo sistemeleri, enjeksiyon ve hibrid motor teknolojileri sayesinde standart boydaki araçlar da artık küçük arabalar kadar tasarruflu çalışıyor

Yakıt tasarrufu hakkında doğru bilinen yanlışlar
210

Düz vites tasarruf sağlar: Geçmişte düz vitesli arabalar otomatiklere göre daha tasarruflu olsa da, otomatik şanzıman teknolojilerinde yapılan yenilikler otomatik arabaların da en az düz vitesli arabalar kadar tasarruflu olmasını sağlıyor.

Yakıt tasarrufu hakkında doğru bilinen yanlışlar
310

Arabalar eskidikçe daha çok yakar: Bakımları düzenli yapılan bir araç yıllar geçse de aynı oranda yakıt tüketmeye devam eder.

410

Tasarruf için hava filtresini değiştirin: Karbüratörlü araçlar için doğru olan bu uygulama, enjeksiyonlu araçlarda geçerli değil. Hava filteresini değiştirmek motorun performansını artırsa da yakıt tüketimini azaltmıyor.

510

Katkı maddeleri tasarruf sağlar: Yapılan testler akaryakıt katkı maddelerinin yakıt tasarrufu sağlamadığını ortaya koydu.

610

Klima yerine camları açın: Bu inanış düşük hızlarda giderken doğruluğunu koruyor. Yavaş giderken klimanın motordan çaldığı 5-8 beygir gücü yakıt tüketimini artırırken camların açık olması aerodinami üzerinde etki yapmıyor. Ancak yüksek hızda giderken, açık camların yakıt tüketimi üzerindeki olumsuz etkisi klimadan daha fazla oluyor.

710

Motorun ısınmasını beklemek gerekir: Eskiden arabaların ideal yakıt tüketimine ulaşabilmeleri için çalıştırıldıktan sonra motorlarının bir süre ısınması gerekiyordu. Ancak günümüz araçları çalıştırıldıktan hemen sonra yola çıkabilir ve yakıt tüketiminde bir fark olmaz.

810

Rölantide beklemek daha iyidir: Bu yanılgıya göre hareket halinde değilken motoru durdurup yeniden başlatmak, aynı süre boyunca rölantide beklemekten daha çok benzin yakar. Ancak gerçekte rölantideki bir araç saatte 1-2 litre benzin harcar. Bu da 5 ila 10 liralık bir masraf anlamına geliyor.

910

Bütün araçlar test edilir: Otomobil şirketleri tarafından üretilen tüm araçların yakıt tasarrufu için test edildiği düşünülse de, firmalar sadece 4 tonun altındaki taşıtları test ediyor.

1010

Yüksek oktanlı benzin tüketimi azaltır: Aracınızın motoru yüksek oktanlı benzin için özel olarak üretilmemişse bu tarz yakıtları almanın bir faydası olmayacaktır.