Vekil zammı bizimkinden yüksek

Toplu görüşmelerin memurlar açısından hüsranla sonuçlandığını belirten Bem-Bir-Sen Konya Şube Başkanı Mustafa Selçuk, “Bir yıl daha dalga, polemik ve tehditle sonuçlandı. Çünkü milletvekiline yansıyan zam memur maaşından yüksek” dedi.

Milletvekili zammı memur maaşından yüksek


Bem-Bir-Sen Konya Şube Başkanı Mustafa Selçuk, toplu görüşmelerin bir yıl daha dalga, polemik ve tehditle sonuçlandığını söyledi. Sendika binasında memur görüşmelerini değerlendirmek üzere basın toplantısı düzenleyen Selçuk, “Sendikalar maalesef, kim nereye oturacak, toplu görüşme başkanlığını kim yürütecek tartışmalarıyla masaya oturdu. Bu aşamadan sonra hükümet yetkilisi ve Başbakan Yardımcısı Mehmet Ali Şahin, memurların evleri ve arabalarıyla ile başladığı dalga geçerek ve tehdit ederek toplu görüşmeleri bitirdi. Ancak memur bunları hak etmiyor” dedi. Hükümetlerin memur maaş artışıyla ilgili olarak her defasında ‘Enflasyon artar, devlet yatırım yapamaz, asgari ücretli bu kadar maaş alıyor’ gibi bahaneleri tekrarlamasına rağmen aynı ifadeleri milletvekili ve üst düzey bürokratların maaş artışlarında dile getirilmediğini ileri süren Selçuk, “memura birinci ve ikinci altı ayda yüzde 4 zam verilmiştir. Ancak hükümet memura yüzde 13’lük zam yaptığını söylemektedir. Hesabı bilmeyenler var. 4+4= 8 yapar 13 yapmaz. En düşük memur maaşı 665 YTL. Yüzde 4’lük zam artışının memura yansıması 26.6 YTL iken 7 bin 700 YTL maaş alan milletvekilinin maaşına yansıma 716 YTL’dir. Bu da gösteriyor ki milletvekiline yansıyan yüzde dörtlük oran memurun aldığı ücretten daha fazla. Öncelikle ortada eşit bir dağılım yok. Sonuç olarak bu yılki görüşmelerin sonucunda bir yıl daha dalga, polemik ve tehditle geçti” şeklinde konuştu. Memleket


 

Yerel Haberleri

Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?