Mustafa VAROL
Numune Hastanesi, Konya’da bir ilke imza atarak; tıp alanında çok yeni olan “Uyku Merkezi” ünitesini hizmete sunmaya hazırlanıyor. İhalesi gerçekleştirilen ve önümüzdeki günlerde açılması hedeflenen ünite; teknolojinin de yardımıyla bir çok hastalığın nedeninin araştırılması ve tedavi edilmesine imkan tanıması açısından son derece büyük önem taşıyor. Konuyla ilgili gazetemize açıklama yapan Numune Hastanesi Başhekimi Dr. Rıza Sarıbabıçcı, uyku problemi nedeniyle sorun yaşayan hastaların sayılarının her geçen gün artığına dikkat çekerek, “Araştırmalar uykuda horlama, solunum durması gibi uyku bozukluklarının toplumda sanıldığından çok daha sık görülen rahatsızlıklar olduğu görülmüştür. Yüksek tansiyon, kalp hastalığı, inme, depresyon ve hatta ani ölüm gibi çok yaygın görülen ve önemli pek çok tıbbi sorunun temelinde uyku bozukluklarının bulunduğu tespit edilmiştir. Bu sebeple son derece önemli olan bu rahatsızlığın giderilmesi için ‘Uyku Merkezi’ ünitesini kurmaya karar verdik” şeklinde konuştu.
‘Uyku Merkezi Ünitesini’ ile uyku bozukluklarının yanı sıra kişi de meydana gelmiş başka hastalıklarla birlikte çok önemli risk oluşturan sorunların da düzeltilebileceğini anlatan Sarıbabıçcı, “Hastaların tetkik ve tedavileri Göğüs Hastalıkları-Nöroloji ve Psikiyatri dallarının uzman doktorları tarafından yapılacak. Ünitenin başında da Göğüs Hastalıkları Uzmanı ve uykuda solunum bozukluğu alanında sertifika alan Dr. Mehmet Mermer görev yapacak” dedi.