Emlakçılar, özellikle öğrencilere ev kiralarken, sözleşmesine ‘her yıl bir kira bedeli komisyon olarak alınır’ maddesini ekliyor. Kontrat dönemi geldiğinde sözleşmeyi uzatmak isteyen öğrenciler, emlakçının ‘komisyon’ talebiyle karşılaşıyor. Uyanık emlakçılar, ‘komisyonu’ ödemeyenleri de evden attırmakla tehdit ediyor. Bu durumdan en fazla emlakçıdan ev kiralayan öğrenciler zarar görüyor. Konya Emlakçılar Odası, ‘uyanıkların’ başlattığı bu uygulamanın yasal olmadığını söylüyor.
Rados Emlak’tan Ramazan Bozkurt uygulamayı savunuyor. Bozkurt, müşteri ile ilk kontrat imzalandığı zaman, kiracılardan her yıl ücret alınacağını söylediklerini anlatarak, "Biz kimseden zorla para almıyoruz. Kiracıların evi kiralarken, imzaladıkları kontratta her yıl 1 kira bedelinin alınacağı yazıyor." diyor.
Cihan