Selçuk Üniversitesi, yeni yapılan fakültelerden yüksek okul binalarına, doğal gazlı ısıtma sisteminden kampüs içi tramvay hattına kadar birçok alanda gerçekleştirdiği alt yapı projeleriyle, son 4 yılda önemli mesafe kat etti.
SÜ'nün hazırladığı 4 yıllık faaliyet raporundan edinilen bilgiye göre üniversite, yeni binaların yapımı, mevcut alanlardaki yenileme çalışmaları ve çevre düzenlemeleriyle yepyeni bir görünüme kavuştu.
Bu sürede Adalet Meslek Yüksek Okulu, Sağlık Yüksek Okulu, Ermenek Meslek Yüksek Okulu binaları ile Ereğli Meslek Yüksek okulu ek binası, Faik İçli Kadınhanı Meslek Yüksek okulu ek binası, Mesleki Eğitim Fakültesi Atölye binası, Devlet Konservatuvarı ve İletişim Fakültesi yeni binaları tamamlandı.
Ayrıca, Eğitim Fakültesi binası ile Mühendislik-Mimarlık Fakültesi ek binası, Fen-Edebiyat Fakültesi ve İktisat Fakültesi ek binalarının yapımları devam ediyor.
Konya merkezdeki tüm yerleşkeler ve rektörlük binasının doğal gazlı ısıtma sistemine geçmesiyle, günlük 32 bin YTL olan ısınma gideri 11 bin YTL'ye düşerken, bu yolla yılda sağlanan yaklaşık 4 milyon YTL'lik tasarruf, eğitim ve araştırma amaçlı kullanılmaya başlandı.
Ayrıca, Konya Büyükşehir Belediyesi işbirliğiyle yaklaşık 8.5 milyon YTL'ye mal olan kampüs içi tramvay hattının yapımı tamamlanarak, öğrenci ve öğretim üyelerinin fakültelere ulaşımları kolaylaştırıldı.
Öğrenciler için yeni bina ve düzenlemeler yapılırken, akademik ve idari personelin konut sorunu unutulmadı. Selçuk Üniversitesi, TOKİ işbirliğiyle gerçekleştirilen ilk üniversite projesine imza atarak, akademik ve idari personel için 525 dairelik toplu konut yapımını tamamladı.
MERAM TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
Bu süre boyunca, bölge hastanesi durumunda bulunan Meram Tıp Fakültesi Hastanesine de önemli yatırımlar yapıldı.
Pediatrik Onkoloji, Erişkin Onkoloji, Pediatrik Hematoloji, Erişkin Hematoloji ve Endokrin klinikleri, uyku laboratuvarı, Gastroenteroloji kliniği ve polikliniği ile 400 yeni yatak ilavesiyle, Meram Tıp Fakültesi Hastanesinin daha iyi koşullarda hizmet vermesi sağlandı.
Ayrıca kan merkezi, aferez ünitesi, tıbbi atık deposu, pnömatik sistem, bilgi işlem merkezi, kardiyoloji ek binası, tıbbi cihaz tamir ve kalibrasyon merkezi, acil yoğun bakım ünitesi tamamlanırken, deney hayvanları ünitesi, çocuk acil servisi ve yoğun bakımların modernizasyonu gerçekleştirildi.
Meram Tıp Fakültesi Hastanesini geliştirme çalışmaları da devam ediyor. Transplantasyon Araştırma Uygulama merkezi, Halit Büyükbayrakdar Onkoloji Bölümü ve Radyoterapi Merkezi, Kemik İliği Nakli Merkezi, Göğüs Hastalıkları Kliniği yeni binası, yapımı devam eden çalışmalar arasında yer alıyor.
İKİNCİ TIP FAKÜLTESİNİN İNŞAATI...
Üniversite bünyesinde 130 bin metrekare kapalı yapı alanı bulunan, 934 yatak kapasiteli Selçuklu Tıp Fakültesi'nin yapımına devam ediliyor.
Kasım 2003'te hastane inşaatının tamamlanma oranı yüzde 62 iken, son 3 yılda aktarılan yaklaşık 20 milyon YTL ödenekle bu oran yüzde 90'a çıkarıldı.
Klinik ve poliklinik bölümleri hizmete açılmaya hazır hale getirilen hastanenin kurumsallaşma çalışmaları da tamamlandı.
Yeni tıp fakültesine son 3 yılda tıbbi teçhizat ihalesi için, dış krediyle yaklaşık 28 milyon dolar kaynak aktarımı sağlandı. Ayrıca 920'si akademik, 500'ü idari olmak üzere toplam 1420 yeni kadro alındı.