Tuz Gölü, nihayet bir arıtma tesisine kavuşuyor. Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, 50 bin YTL’ye mal olacak tesisin bu yıl faaliyete geçeceğini açıkladı. Akyürek “Türkiye’nin tuz ihtiyacının yüzde 75’ini karşılayan Tuz Gölü’ne günde 200 bin ton sıvı karışıyor. Tesiste ilk etapta 40 milyon metreküp atıksu, biyolojik arıtma yöntemiyle arıtılacak. Yani fiziksel arıtmadan sonra atık sular, mikroorganizmalar vasıtasıyla tabandan oksijen verme yöntemiyle arıtılarak, Avrupa standartlarında temizlenmiş ve tarım alanlarının sulanmasına hazır hale getirilmiş olacak.Tesis elektriğini kendisi üretecek, atıklardan gübre elde edilecek. İspanya dan temin edilen çevre kredisiyle yapımına başlanan tesis için Büyükşehir Belediyesi kendi kaynaklarını kullanıyor” dedi.
DHA