Türkiye, elektrikli mobilite ekosisteminde güçlü bir büyüme trendini sürdürüyor. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Ağustos 2025 verilerine göre, ülkedeki tescilli elektrikli araç sayısı 308 bin 217 seviyesine ulaştı. 2024 sonu itibarıyla 183 bin 776 olan araç sayısındaki artış, son bir yılda yüzde 68'in üzerine çıktı.
Bu dikkat çekici ivme, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından hazırlanan yüksek senaryolu büyüme tahminleriyle paralellik gösteriyor. EPDK'nın 2024 tahmin raporuna göre, yüksek senaryoda;
2025 sonunda: 361 bin 893 EA
2030'da: 1 milyon 679 bin 600 EA
2035'te: 4 milyon 214 bin 273 EA
olması bekleniyor. Bu veriler, Türkiye'nin elektrikli araç dönüşümünde öngörülen hedeflere ulaşma konusunda kararlı bir seyir izlediğini gösteriyor.
Şarj Altyapısında Hızlı Şarj (DC) Yatırımları Öne Çıktı
Araç sayısındaki artışa paralel olarak şarj altyapısı da güçlenmeye devam ediyor. Kasım 2024 başındaki 24 bin 426 olan toplam şarj soketi sayısı, Kasım 2025 itibarıyla 36 bin 362'ye yükseldi. Bu artış, son bir yılda yüzde 49'luk bir büyümeye karşılık geliyor.
Özellikle yüksek güç ve uzun yolculuklar için kritik öneme sahip olan DC (hızlı şarj) soketlerindeki artış dikkat çekiyor. Bir yılda yüzde 67 artarak 9 bin 379'dan 15 bin 652'ye ulaşan DC soketler, toplam soketler içindeki payını da yüzde 38'den yüzde 43'e çıkardı. Bu durum, altyapı yatırımcılarının hızlı şarj ihtiyacını önceliklendirdiğini ortaya koyuyor.
Soket Yoğunluğunun En Fazla Olduğu İller
Verilere göre, şarj soketlerinin en yoğun bulunduğu iller sırasıyla:
İstanbul
Ankara
Antalya
Bursa
İzmir
olarak sıralandı.
"Elektrikli Mobilite Artık Bugünün Gerçeği"
Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan En Yakıt Genel Müdürü Tayfun Şenses, elektrikli mobilitenin artık bir "geleceğin değil, bugünün gerçeği" olduğunu vurguladı. Şenses, "Araç sayısındaki hızlı artış, şarj altyapısının da aynı hızla ve sağlıklı bir planlamayla büyümesini zorunlu kılıyor. Türkiye, elektrikli araç ekosisteminde önemli bir ekonomik ve teknolojik dönüşüm yaşıyor" ifadelerini kullandı.