Türk-İş konfederasyonu yönetim kurulu tarafından Türk-İş Konya İl Temsilciliği görevine atanan TES-İş Sendikası Başkanı Mehmet Solak, sendika binasında basın toplantısı düzenledi. 7.5 yıl il temsilciliği görevinin ardından geçtiğimiz günlerde görevden alınan Yol-İş Sendikası Başkanı Bekir Avcı’nın da hazır bulunduğu toplantıda birlik ve beraberlik mesajları verildi. Türk-İş konfederasyonunun kurulduğu günden beri Türk işçi hareketinin öncüsü olması sebebiyle ülke menfaatlerini ön planda tutan bir kuruluş olduğunu belirterek konuşmasına başlayan Türk-İş İl Temsilcisi Mehmet Solak, “Öncelikle enerji sektöründe yapılan özelleştirmede hükümet telafisi mümkün olmayan sorunlara yol açıyor. Yapılan özelleştirmede sıkıntılar sona ermemiştir. Özelleştirme nedeniyle emeklilik haklarını alamadan işsiz kalan ve uzun süre tekrar işe alınmayan çalışanlar oldu. Bu sebeple özelleştirmeler işyerlerindeki huzurun, verimliliğin azalmasına neden olmuştur” dedi. Üreticiler üzerinde de ağır vergi yükü olduğunu kaydeden Solak konuşmasında şu görüşlere yer verdi: Üreticiler üzerindeki ağır yükler hafifletilerek AB ülkeleri düzeyine getirilmelidir. Kayıt dışı ekonominin önüne geçilmelidir. Hükümetten yaşanan sıkıntılara bir an önce çözüm bulmasını istiyoruz.
Türk-İş İl Temsilciliği görevinden alınan Bekir Avcı da söz alarak, “Türk-İş’in her zaman emrindeyim. Daha önce rütbeli asker olarak görev yaptığım Türk-İş’te şimdi rütbesiz asker olarak görevimi sürdüreceğim” dedi. Mustafa Varol-Memleket