Türk Eğitim Sen Konya 2 Nolu Şube Başkanı Sadi Eriş, düzenlediği basın toplantısında 2008–2009 eğitim-öğretim yılının sancılı başladığını söyledi. Eriş, “14 milyon öğrenci, öğretmenleri ve okullarıyla buluşmuştur. Konya’da ise 420 bin öğrenci ve 18 bin öğretmen, bin 260 okulda 13 bin 700 derslikte eğitim öğretime başlamıştır” dedi.
Eriş, bu eğitim öğretim döneminde de sorunlarının bitmediğini kaydederek şunları söyledi: Sorunlarımızdan en önemlisi öğretmen açığıdır. Öğretmen açığına rağmen şu anda 220 bin öğretmen atama beklemektedir. Bakanlık ise ağustos ayı içerisinde 18 bin 193 öğretmen ataması yapmıştır. Milli Eğitim Bakanlığının öğretmen atamaları yetersizdir. OECD ülkeleriyle bir karşılaştırma yaparsanız acilen 256 bin öğretmen ihtiyaç vardır. Bu nedenle Milli Eğitim Bakanlığının 6 ay içerisinde 100 bin öğretmen ataması gerekmektedir. Bilinmelidir ki öğretmen açığı öyle 20 ila 30 bin öğretmen atamakla çözülmez. Üstelik öğretmen açığının sözleşmeli ve ücretli öğretmenler eliyle çözülmeye çalışılmaması oldukça yanlış uygulamadır. Sözleşmeli öğretmenler hiçbir hak iddia edemem{ekte ve güvencesiz çalışmaktadır. Ücretli öğretmenler ise girdikleri ders saati kadar ücret almaktadır ki bu da ayda 300–400 YTL’ye tekabül etmektedir. Bu asgari ücretin de altında bir rakamdır. Türkiye’de de öğretmen istihdamı büyük bir sorundur.
Ferit Hepokur-Memleket