Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nın, enerji israfının önlenmesi amacıyla Ulusal Enerji Verimliliği Hareketi’ni başlatarak 2008 yılının “Enerji Verimliliği Yılı” ilan edilmesini uygun gördüğünü belirterek, bu nedenle şehir genelindeki trafik lambalarının değiştirildiğini vurguladı. Doğal enerji kaynaklarının kıtlığı, enerjiye talebi artışı ve hammadde fiyatlarındaki yükselişin tasarrufu zorunlu hale getirdiğini belirten Başkan Akyürek, “Şehrimizde daha önce kavşaklarda kullanılmakta olan 100 Wat gücündeki akkor flamanlı sinyalizasyon üniteleri 8 Wat gücünde ledli sinyalizasyon üniteleri ile değiştiriliyor. Değişikliğin yapıldığı yerlerde yüzde 85 ile 90 oranlarında enerji tasarrufu sağlanarak bakım masrafı azaldı” dedi.
Şu ana kadar 37 kavşağa Avrupa standartlarına uygun olarak güneş ışığını soğurma özelliğine sahip ledli sinyalizasyon ünitelerinin yerleştirildiğini ve aylık toplam 3 bin kilovatsaat kazanç sağlandığını ifade eden Başkan Akyürek, bunun da 15 evin bir aylık elektrik ihtiyacına denk geldiğini söyledi. Ortalama olarak bir kavşağın aylık güç tüketiminin 90 kilovatsaat iken 9 kilovatsaate düştüğünü kaydeden Başkan Akyürek, Konya’daki tüm kavşaklarda gerekli değişiklik yapıldıktan sonra her ay 50 evin elektrik ihtiyacını karşılayacak kadar tasarruf sağlanacağını da sözlerine ekledi.
Memleket