Haziran ayı otomobil satış rakamları açıklandı. Tesla Model Y, 30 günde 7 bin 235 adetlik satışla açık ara birinci oldu. Yüzde 10'luk ÖTV düzenlemesi kapsamında fiyatını düşüren Tesla, Avrupa’ya göre 4 bin 500 euro daha uygun liste fiyatıyla pazarda rakiplerine fark attı. Türkiye’nin yerli elektrikli otomobili TOGG ise 3 bin 98 adet satışla ikinci sırada yer aldı.
Elektrikli Araçlarda Yüzde 17,6 Pazar Payı
Otormotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, yılın ilk yarısında elektrikli otomobil satışları 85 bin 894 adete ulaştı ve toplam otomobil satışlarının yüzde 17,6’sını oluşturdu. 160 kW altındaki elektrikli araç satışları yüzde 104,3 artışla toplam satışların yüzde 13,9’unu, 160 kW üstü araçlar ise yüzde 191,3 artışla yüzde 3,7 pay aldı.
ÖTV Düzenlemesi Elektrikli Araç Talebini Canlandırdı
Türkiye’de yapılan düzenleme ile fiyatı 1 milyon 450 bin liraya kadar olan elektrikli araçlarda ÖTV oranı yüzde 10 olarak belirlendi. Buna göre, motor gücü 160 kW'ı geçmeyen ve vergisiz fiyatı 1 milyon 450 bin TL’yi aşmayan araçlar avantajlı vergi oranına tabi tutuluyor. Tesla, bu düzenlemeyi değerlendirerek fiyatını Avrupa’ya göre 4 bin 500 euro ucuzlattı ve vergilerle birlikte 1 milyon 918 bin lira seviyesinde liste fiyatı belirledi.
Haziran ayı satışlarına bakıldığında Tesla Model Y, yüzde 27 pazar payı ile liderliği sürdürürken, TOGG T10X modeli 3 bin 98 adet satışla ikinci sırayı aldı. Citroën C3 ise 936 adetle üçüncü oldu.
Haziran Ayında En Çok Satılan Elektrikli Otomobiller
Tesla Model Y: 7.235 adet
TOGG T10X: 3.098 adet
Citroën C3: 936 adet
BYD SEAL: 897 adet
BYD SEAL U: 886 adet
BYD ATTO 3: 875 adet
KIA EV3: 771 adet
MINI Countryman: 740 adet
KG MOBILITY Torres: 730 adet
Opel Frontera: 700 adet
Pazar Talebi Yükseliyor, ÖTV Barajı Tartışması Sürüyor
Otomobil alıcıları ve satıcılar, hükümetten yüzde 10’luk ÖTV bareminin 1 milyon 450 binden 1 milyon 700 bin liraya çıkarılmasını talep ediyor. Tesla’nın Türkiye’de satışını uygulama üzerinden gerçekleştirmesi, sadece Tuzla’da bir teslimat noktası bulunması ve servis hizmetlerinde tüketicilerde soru işaretleri oluşması ise pazarın diğer gündem maddeleri arasında.
Türkiye’de satılan Tesla modellerinde, Avrupa’daki gibi ileri otonomi sisteminin opsiyonel olarak sunulmaması da dikkat çekiyor.