İSTANBUL (AA) - Tüm Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu (TOBFED) ve Beyoğlu Belediyesi işbirliğiyle valeler için sertifikalı eğitimi seminerleri başlatıldı.
Beyoğlu Belediyesi Gençlik Merkezi'nde seminerler dizisinin ilki gerçekleştirildi.
Seminer kapsamında, valelere etkili iletişim teknikleri, protokol kuralları, stres yönetimi ve öfke kontrolü, müşteri karşısında yasal sorumluluklar konularında detaylı bilgilendirme yapılacak ve uygulamalı dersler verilecek.
Valeler ve müşterileri arasındaki sorunların önüne geçmeyi hedefleyen eğitim semineri, 2018 yılında zorunlu hale gelmesi beklenen "Vale Mesleki Yeterlilik Belgesi" için de bir hazırlık niteliği taşıyor.
- "Bu işin bir standardını oluşturmak istiyoruz"
TOBFED Genel Başkan Serkan Bakırtaş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, TOBFED'in kurulma amacının istihdam ve eğitim olduğunu söyledi.
Bu amaçla bu güne kadar Mesleki Yeterlilik Kurumu'na 11'e yakın meslek taslağı sunduklarını ve bu taslaklardan 4'ünün Resmi Gazete'de yayımlandığını belirten Bakırtaş, "Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın başlattığı milli istihdam seferberliği kapsamında 6 bin gencimizi eğiterek istihdam ettik. Bu kardeşlerimizden bin 500'ü güneydoğu bölgesindendi." dedi.
Bakırtaş, vale sektörünün yaklaşık 100 bin kişinin çalıştığı bir iş alanı haline geldiğine dikkati çekerek, "1990 yılında lüks bir hizmet iken, şu ana ülkemizde 400 bin insanın geçimini sağladığı bir sektör haline geldi. Bugün Beyoğlu Belediyesi ile vale eğitim seminerlerini başlattık. Eğitim bir günlük. Bugün yaklaşık 200-250 kişi bu eğitimi alacak. Ana amacımız bu eğitimlerle vale sektörünü kayıt altına almak. 100 bin kardeşimizi belgelendirmeyi ve bu işin bir standardını oluşturmak istiyoruz." diye konuştu.
Zaman zaman bazı valelerin olumsuz davranışlarının medyaya yansıdığını hatırlatan Bakırtaş, bu olumsuz görüntülerin tüm valelere mal edilmemesini istedi.
Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan da valelik müessesinin Beyoğlu'nda gayet iyi işlediğini söyledi.
Dünyada çalışanların yüzde 60'ının hizmet sektöründe istihdam edildiğini aktaran Demircan, "Zenginleşen toplumda hizmet sektörüne olan ihtiyaç da çoğalıyor ve sektör kendi içinde derinleşiyor." dedi.
Konuşmaların ardından seminere katılan valelere öfke kontrolu ve etkili iletişim dersleri verildi.
Seminer, protokol kuralları ve müşteri karşısında yasal sorumluluklar dersleri ile devam edecek.
AA