Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, 3 Haziran itibarıyla başlayan hububat alım süreci kapsamında ilk ödemelerin üreticilerin hesaplarına yatırıldığını müjdeledi. TMO güvencesiyle yürütülen süreçte, üreticinin emeğinin korunmasına büyük önem verildiği ifade edildi.
Alım Noktaları 600’e Çıkıyor
Ülke genelinde şu an 211 noktada devam eden alım faaliyetlerinin, hasat sezonunun hız kazanmasıyla birlikte 600 noktaya ulaşacağı belirtildi. Bakan Yumaklı, TMO’nun kendisine getirilen tüm ürünleri alacağını vurgulayarak, üreticilerin ürünlerini pazarlama konusunda herhangi bir sorun yaşamayacağını belirtti.
Ödeme Planı Hakkında Bilgilendirme
TMO, ürün bedellerini 21'inci günden itibaren üreticilerin hesaplarına aktarmaya devam edecek. Çiftçinin alın terinin karşılığını zamanında alabilmesi için tüm planlamaların yapıldığını belirten yetkililer, hasat döneminde üreticiyi desteklemeye devam edeceklerini yineledi.