Tartı aletlerinin kontrolünü yaptırın

Ölçü ve tartı aleti kullanan esnafın yasa gereği her iki yılda bir muayene yaptırması gerekiyor.

Ölçü ve tartı aleti kullanan esnafın yasa gereği her iki yılda bir muayene yaptırması gerekiyor. Meram Belediyesi Zabıta Müdürlüğü, büyük bir kolaylık sağlayarak 28 Şubat’a kadar beyanname veren esnafın ölçü ve tartı aletlerini yerinde muayene edecek. 3516 sayılı Ölçüler ve Ayar Kanunu gereği, tartı aletleri kullanan bütün esnafların 2 yılda bir ölçü ve tartı aletlerinin periyodik muayenelerini yaptırma zorunluluğu var. Aksi takdirde söz konusu kanunun 15. Maddesi gereğince; damgası kopmuş, bozulmuş, damga süresi dolmuş ölçü aletini kullanan kişiye bin 120 TL idari para cezası veriliyor ve ayrıca bu ölçü aletlerine el konularak, mülkiyetinin kamuya geçmesi sağlanıyor.

VATANDAŞIN AYAĞINDA HİZMET
Ölçü ve tartı aleti kullanan bütün esnafın 28 Şubat 2009 tarihine kadar beyannamelerini vermesinin yasal bir zorunluluk olduğunu belirten Meram Belediyesi Zabıta Müdürü Rahim Kesmez, “İlçemizde faaliyet gösteren esnafımızın bu tarihe kadar Et Kombinası içinde bulunan Zabıta Müdürlüğümüze beyannamelerini vermelerini rica ediyoruz. Daha önce ölçü ve tartı aletlerini muayene ettirmek için buraya kadar getiren esnafımıza bu yıl çok büyük bir kolaylık sağlayarak muayenelerini işyerlerinde yapacağız. Yeter ki belirtilen tarihe kadar beyannamelerini bize versinler” dedi. Zabıta Müdürü Kesmez, 28 Şubat’a kadar ölçü ve tartı aletlerinin beyannamesini vermeyen esnafa da para cezası uygulanacağını vurguladı.

Yerel Haberleri

Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?