Konya'da çiftçilerin, ürüne zarar verecek kuşların gelmesine neden olduğu ve güneşi engelleyerek verimi düşürdüğüne inandıkları için tarlalarının kenarında ağaç olmasını istemedikleri bildirildi. TEMA Vakfı yetkililerinin yaptıkları bir envanter çalışmasında, Konya'ya son 10 yılda kent merkezi ve ormanlar dahil toplam 50 milyon fidan dikildiği tespit edildi. Bu fidanların en az yüzde 50'sinde başarıya ulaşıldı, fidanların çoğu gelişerek ağaç haline geldi. Kent merkezi ve ormanlara fidan dikimi konusunda kurumların adeta birbiriyle yarıştığı, ancak genelde hububat ekiminin yapıldığı uçsuz bucaksız Konya Ovası'nda durumun farklı olduğu bildirildi. Kilometrelerce aralıklarla birkaç ağaca ancak rastlanabilen ovada, ekim çalışmalarını güçleştirdiği, gölge yaparak ürünün güneş almasına engel olduğu ve dallarına konan kuşların tarlaya ekilen ürünlere zarar verdiğine inanıldığı için bu bölgelere fidan dikilmesi çoğu zaman istenmediği belirtildi.
TEMA Vakfı Konya Temsilcisi Namık Ceyhan, yaptığı açıklamada, ovadaki çiftçilerin “kuşlar üzerine konup ekinlerimize dadanmasın” düşüncesiyle tarlalarının çevresinde ağaca sıcak bakmadığını savundu. Ceyhan, bir anısını şöyle aktardı: Bir köyde kahvehanede toplanıp ağacın, toprağın önemini çiftçilere anlattık. Bir yaşlı amca 'Kuzum gel yanıma otur' dedi, ben de oturdum. 'Konuştun ama boş konuştun, bizim insanımız ağacı sevmez ki' dedi. Ben şaşırdım tabii. 'Niye amca?' dedim. Konuşmamda 'Tarlada ağaç yokluğundan traktör gölgesinde yemek yiyeceğinize, tarlanızın başına fidan dikin, yemeği onların gölgesinde yiyin' demiştim. Onu hatırlatarak, 'Sen öyle dedin ama biz fidan dikmeyiz, çocuklar gelir tarlaya zarar verir, kuş gelir ekinlere zarar verir, o yüzden dikmeyiz' dedi. aa