Tapu ve Kadastro 5. Bölge Müdürü Mustafa Tartar, Anıt alanında düzenlenen törende yaptığı konuşmada tüm Türkiye sathına yayılmış olan teşkilatın her yıl yaklaşık 16 milyon insana hizmet verdiğini belirterek, "Tapu ve Kadastro Teşkilatı, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı'na bağlı olarak 1001 Tapu Sicil ve 325 Kadastro ile 22 Bölge Müdürlüğü'ndeki yaklaşık 17 bin çalışanı ile hizmetini sürdürmektedir. Konya il merkezinde ise Meram, Karatay ve Selçuklu 1. ve 2 Bölge Tapu Sicil Müdürlükleri'nde 2006 yılında 100 bin 256, 2007 yılında 120 bin 465, 2008 yılı Mayıs ayı itibariyle ise 61 bin 345 adet yevmiyeli işlem yapılmıştır. Yaklaşık 400 bin vatandaşa hizmet verilmiş ve bu işlemlere karşılık devlet bütçesine 11 milyon 281 bin YTL harç yatırılmıştır" dedi.
Tapu ve Kadastro Kurumu'nun kuruluşunun 161. yılında vatandaşlara çağa yakışır modern hizmetler verme çabası içinde olduklarını da ifade eden Mustafa Tartar, kurumun geleceğe güvenle bakan bir kurum olarak görevini sürdürdüğünü de dil getirdi.
iha