Dinek Belediye Başkanı Nasip Çetin yaptığı açıklamada, Apa Barajı'nda suyun azalması nedeniyle belde çiftçilerinin karpuz, pancar ve fasulye sulamak için yeterli suyu alamadığını belirtti. Beldedeki çiftçileri mağdur etmemek için Çumra Sulama Birliği ve DSİ yetkilileriyle temasa geçtiklerini anlatan Çetin, ''Senelik su hakkımız 6 milyon metreküp olduğunu halde, şu ana kadar 4,5 milyon metreküp su alabildik. Kuraklık sonucu çiftçimizin ihtiyacı olan 1,5 milyon metreküp suyu halen alamadık'' dedi. Bu yıl beldede karpuz ekiminin az olduğunu belirten Çetin, karpuz ekiminin az olmasına rağmen kaliteli ürünler yetiştirdiklerini, Türkiye'deki kaliteli karpuz yetişen yerler arasında ilk sıralarda yer aldıklarını belirtti.
Susuzluk beldeyi vurdu
Çumra’ya bağlı Dinek Beldesi, Apa Barajı'nda su seviyesinin azalması sonucu karpuza son suyunu veremedi.
Yerel Haberleri
Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?