Suriyeli şampiyon tenisçi, genç yetenekler keşfetmek istiyor

GAZİANTEP (AA) - Yaklaşık 4 yıl önce ülkesindeki iç savaştan kaçarak Gaziantep'e yerleşen Suriyeli milli masa tenisçisi Mustafa Cemal Sabbuh, genç yetenekleri...

GAZİANTEP (AA) - Yaklaşık 4 yıl önce ülkesindeki iç savaştan kaçarak Gaziantep'e yerleşen Suriyeli milli masa tenisçisi Mustafa Cemal Sabbuh, genç yetenekleri keşfedebilmek için kampa masa tenisi ekipmanı sağlanmasını bekliyor.

İslahiye 1 nolu çadır kentte barınan 46 yaşındaki Mustafa Cemal Sabbuh, gazetecilere yaptığı açıklamada, yedi kişilik ailesiyle 4 yıl önce Suriye'nin İdlib kentinden Gaziantep'e geldiğini söyledi.

30 yıldır ilgilendiği masa tenisinde onlarca madalyası olduğunu, ülkesinde çok sayıda birincilik elde ettiğini ifade eden Sabbuh,Türkiye’de 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı dolayısıyla yapılan tenis turnuvasına ve Hatay’da yapılan bölge yarışmalarına katıldığını hatırlattı. Sabbuh, söz konusu organizasyonlarda ferdi oyunlarda birincilik, ikili oyunlarda ise ikincilik elde ettiğini vurguladı.

Türkiye'de aldığı madalyaların kendisi için çok değerli olduğuna dikkati çeken Sabbuh, şöyle konuştu:

"Yaklaşık 10 bin Suriyeli’nin yaşadığı çadır kentteki okulda masa tenisi olmadığı için bilgilerimi gençlere aktaramıyorum. İmkan sağlanırsa hem Türk çocukları hem de kamptaki Suriyeli minik öğrencilere masa tenisini öğretebilirim. Bu konuda ilgililerden destek bekliyorum. Kampımızda masa tenisi olursa yeni sporcular yetiştirebilirim."

Türkiye’de aldığı madalyaları gururla boynuna taktığını aktaran Sabbuh, "Benim en büyük arzum, Türk vatandaşlığına geçmek. Bunu yaparsam, masa tenisinde Türk milli takımında görev almak isterim. Hatta burada milli takımda yardımcı antrenörlük de yapabilirim." dedi.


AA

Gündem Haberleri

15 Temmuz’un 10’uncu yılında Türkiye’nin birçok kentinde anma etkinlikleri düzenlenecek
Afyonkarahisar’da NATO Zirvesi İçin 10 Günlük Yasak Kararı
700 DİRİ FAY NE ANLAMA GELİYOR?
CİMRİLİK BOŞANMA SEBEBİ SAYILDI
IBAN MAĞDURLARINA MÜJDE