Sulusaray'da küçükbaş hayvanlara yönelik karantina kaldırıldı

NEVŞEHİR (AA) - Sulusaray beldesinde koyun, keçi vebası hastalığı nedeniyle uygulanan karantinanın hastalığın ortadan kalkması neticesinde sonlandırıldığı...

NEVŞEHİR (AA) - Sulusaray beldesinde koyun, keçi vebası hastalığı nedeniyle uygulanan karantinanın hastalığın ortadan kalkması neticesinde sonlandırıldığı bildirildi.

Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Okan Yılmaz, yaptığı yazılı açıklamada, alınan tedbirler sayesinde hastalığın söndürülerek karantinanın kaldırıldığını ve 30 Mayıs tarihi itibariyle Nevşehir'de koyun keçi hastalığına karşı karantina uygulamasının bulunmadığını belirtti.

PPR virüsünün neden olduğu koyun keçi vebası hastalığının Nevşehir'de duyulması ile birlikte, vebanın insanlara bulaşma durumuna ilişkin olarak İl Müdürlüğünü arayan vatandaşlara gerekli açıklamalarda bulunulduğunu söyleyen Yılmaz, vatandaşların kaygılanmaması gerektiğini, hastalığın hayvanlar arasında bulaşıcı olduğunu, hayvanlardan insanlara hiçbir şekilde geçişinin mümkün olmadığını vurguladı.

AA

Gündem Haberleri

TUZ GÖLÜ YÜZDE 45 BÜYÜDÜ
Berberde Hayat Kurtaran Müdahale: Boğazına Erik Kaçan Müşteriyi Kurtardı
15 Temmuz’un 10’uncu yılında Türkiye’nin birçok kentinde anma etkinlikleri düzenlenecek
Afyonkarahisar’da NATO Zirvesi İçin 10 Günlük Yasak Kararı
700 DİRİ FAY NE ANLAMA GELİYOR?