Sudan'ın El-Cezire eyaletinde OHAL kaldırıldı

HARTUM (AA) - Sudan'ın ortadoğu kesimindeki El-Cezire eyaletinde olağanüstü hal (OHAL) uygulamasının kaldırıldığı bildirildi.Devlet Başkanı Ömer el-Beşir,...

HARTUM (AA) - Sudan'ın ortadoğu kesimindeki El-Cezire eyaletinde olağanüstü hal (OHAL) uygulamasının kaldırıldığı bildirildi.

Devlet Başkanı Ömer el-Beşir, eyaletin yönetim merkezi Vad Medeni kentinde halka yaptığı ve hükümete yakın Eş-Şuruk kanalında yayımlanan konuşmasında, eyalette 10 gün önce başlatılan OHAL'in kaldırıldığını duyurdu.

Bu uygulamanın koşullar gerektirdiği için ve kanunlara uygun bir şekilde getirildiğini belirten Beşir, söz konusu şartlar ortadan kalktığı için söz konusu kararı aldıklarını ifade etti.

Devlet Başkanı Ömer el-Beşir, 7 Kasım'da yayımladığı cumhurbaşkanlığı kararnamesiyle, El-Cezire eyaletinde yerel yasama meclisinin feshedildiğini ve OHAL ilan edildiğini açıklamıştı.

AA

Gündem Haberleri

15 Temmuz’un 10’uncu yılında Türkiye’nin birçok kentinde anma etkinlikleri düzenlenecek
Afyonkarahisar’da NATO Zirvesi İçin 10 Günlük Yasak Kararı
700 DİRİ FAY NE ANLAMA GELİYOR?
CİMRİLİK BOŞANMA SEBEBİ SAYILDI
IBAN MAĞDURLARINA MÜJDE