Konya’da abone sayısı artmasına rağmen su tüketimi azaldı. KOSKİ Genel Müdürlüğü’nden aldığımız bilgilere göre 2006 yılı Temmuz ayında Konya’da toplam abone sayısı 267 bin 921 iken 2007 Temmuz’unda bu rakam 286 bin 631 olarak tespit edildi. Buna göre Temmuz 2006’dan Temmuz 2007’ye kadar Konya’da 18 bin 710 yeni abone kaydedildi. Buna rağmen 2006 yılı Temmuz ayı sonunda fatura edilen su miktarı 24 milyon 90 bin 238 m3’ten 23 milyon 371 bin 945 m3’e düştü. Böylelikle, abone sayısı artmasına karşın, bir yılda tasarruf edilen su miktarı 718 bin 391 m3 oldu.
KONYALILAR TASARRUF KONUSUNDA BİLİNÇLİ
Küresel kuraklık sebebiyle kış ve bahar aylarında yağış miktarındaki azalma yüzünden Büyükşehirlerde içme suyu sıkıntısı yaşanırken Konya’da içme suyunda uygulanan tasarruf tedbirlerinin olumlu sonuç vermesini değerlendiren KOSKİ Genel Müdürü Ahmet Sorgun “Konyalılar su tüketimi noktasında son derece bilinçli hareket ediyor ve tasarruf tedbirlerini elden bırakmıyorlar. Birçok okulumuz kurdukları su timleri sayesinde öğrencilerimizin çevrecilik ve su tüketimi konusunda bilinçlenmesini sağlıyor. Biz de çeşitli kuruluşlarla işbirliği içinde düzenlediğimiz eğitim toplantılarıyla tasarruf tedbirleri noktasında vatandaşımızın bilinçlenmesine katkıda bulunuyoruz. Rakamlar da bu konuda başarı kazandığımız ortaya koyuyor” şeklinde konuştu. Murat Güzel-Memleket
Aylar abone (2006) tüketilen su (2006) abone (2007) tüketilen su (2007)
Ocak 254900 2670308 277696 3842829
Şubat 255878 3101452 278632 2482364
Mart 258691 2683249 280021 2903278
Nisan 261287 2859444 281383 2819400
Mayıs 263206 3699183 283377 3361547
Haziran 265577 4127548 284838 4006330
Temmuz 267921 4839064 286631 3957197
Toplam 267921 24090238 286631 23371945