Sosyal güvenlik kapsamına dahil hak sahiplerinin sağlık kurum ve kuruluşlarında yapılan tedavilerine ait ücretler ile tedavi yardımına ilişkin işlemlerde kurumlar arası uygulama birliğinin sağlanması amacıyla, geri ödeme kriterleri ve bunlara ilişkin esas ve usuller belirlendi. Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı'nın, Emekli ve Malullük Aylığı Bağlanmış Olanlara, Bunların Kanunen Bakmakla Yükümlü Bulundukları Aile Fertleri, Dul ve Yetim Aylığı Alanların Muayene ile Tedavileri Hakkında Yönetmelik'te yaptığı değişiklik, 25 Mayıs tarihli Resmi Gazete'nin mükerrer sayısında yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yönetmelik uyarınca, sağlık kurumlarınca bu kesime yönelik verilecek reçetelerin niteliği ve düzenlenmesine ilişkin usul ve esaslar, SGK Sağlık Uygulama Tebliği'nden belirlenecek.
Tebliğe göre, kurum ile sözleşmeli sağlık kurum ve kuruluşları, SGK sağlık yardımlarından yararlandırılan kişilerin başvurularını ayrım yapmadan kabul etmek zorunda. Yeni sisteme göre SSK ve Bağ-Kur’lu hastalar üniversite hastanelerine doğrudan başvurabilecekler. Müracaatlarda, “kişilerin sağlık yardımlarından yararlanma haklarının olup olmadığına” ilişkin “müstahaklık sorgulaması” yapılacak. Sağlık kurum ve kuruluşları, MEDULA sistemine entegrasyonlarını, 15 Temmuz'a kadar tamamlayacak. SGK ile halen tetkik ve tahlil sözleşmeleri bulunan merkezlerin sözleşmeleri, 120 gün sonra fesih edilecek.
SGK, kapsamdaki kişilerin tedavisi için gerekli ilaç ve gereçlerin sağlanması amacıyla eczaneler ile yapılacak sözleşmeye esas teşkil etmek üzere Türk Eczacılar Birliği Merkez Heyeti ile protokol imzalamaya yetkili olacak. 2007 protokolü imzalanıncaya kadar, TEB Merkez Heyeti ile 2006 yılında imzalanan SSK, Bağ-Kur ve Emekli Sandığı arasında imzalanan protokoller geçerli olacak.