Türk Eğitim Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası Konya 1 Nolu Şube Başkanı Ata, sendika binasında düzenlediği basın toplantısında, 2008-2009 eğitim öğretim yılının 2. döneminin de yine sancılı başladığını iddia etti.
Çözülemeyen, sürekli ertelenen problemlerin eğitim çalışanlarının moralini bozduğunu ifade eden Ata, ''Bir yandan ekonomik kriz nedeniyle eğitim çalışanlarının reel geliri sürekli azalmakta, diğer yandan öğretmen atama, sözleşmeli öğretmenlik, eş durumu tayinleri, yönetici atama, okulların maddi sıkıntıları gibi problemler eğitim çalışanlarının motivasyonunu kaybettirmektedir'' dedi.
Ata, sözleşmeli öğretmenlerin de mağdur edildiğini öne sürerek, ''Seçimlere yönelik siyasi bir açıklamayı çağrıştıran 'Sözleşmeli öğretmenleri kadroya alacağız' açıklamasının üzerinden haftalar geçmesine rağmen hiçbir çalışma yapılmamıştır. Milli Eğitim Bakanlığının 150 bin öğretmen ihtiyacı bulunmasına rağmen, yapılan açıklamada Şubat ayı içinde 46 değişik branştan toplam 8 bin 285 öğretmen alınacağı duyurulmuştur'' diye konuştu.
200 bin öğretmen adayının atama beklediğini dile getiren Ata, 2009 yılı Şubat ayında 50 bin, 2009 yılı sonuna kadar toplam 100 öğretme atamasının yapılması gerektiğini ifade etti.
aa