Mustafa VAROL
Eğitim-öğretim hizmetlerinden faydalanamayacak düzeyde olan öğrenciler ile gelişim dönemlerinde aykırılıklar gösteren öğrenciler, Rehberlik ve Araştırma Merkezi'ne gönderilerek teste tabi tutuluyor. Test sonuçları ve yapılan incelemelerin ardından öğrenciler Rehberlik ve Araştırma Merkezi'nin yönlendirmesiyle yeniden eğitime kazandırılıyor. Bu bağlamda 2005 yılında okul müdürleri tarafından Rehberlik ve Araştırma Merkezleri'ne gönderilen bin 85 öğrenci yeniden okul ortamına kazandırıldı. Rehberlik merkezine yönlendirilen öğrenciler için öncelikle inceleme, ardından bireylere yönelik görüşme, mülakat, gözlem ve çeşitli test teknikleri ile zihinsel, ruhsal ve sosyal gelişimlerine yönelik incelemelerin yapıldığını belirten Meram Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Mustafa Durlanık, "Eğitim ve öğretime ayak uyduramayan öğrenciler merkezimizde bazı testlerden geçiriliyor. Şayet öğrenci problemli ise normal akranları ile eğitim öğretim ortamında kaynaştırma eğitimine tabi tutuluyor. Şayet okuma ve yazmada problemi varsa özel eğitim sınıflarında gözetim altına alınıyor. Veya zihinsel yönde problemi varsa Özel Eğitim Okullarına yani zihinsel, görme ya da işitme okuluna yerleştirilerek eğitimlerine devam ettiriliyor" dedi. Geçen yıl Meram Rehberlik ve Araştırma Merkezine 421'i kız 664 erkek olmak üzere toplam bin 85 öğrencinin müracaatta bulunduğunu kaydeden Durlanık, "Kurumumuza müracaat edip incelemesi tamamlanan öğrencilerden 372 tanesi normal sınıfa yerleştirildi. Bu öğrencilerden 98 tanesi ise özel eğitim sınıflarına alındı. 701 öğrenci ise Özel Eğitim Okullarına yani Rehabilitasyon merkezlerinden faydalanması için yönlendirmeleri yapıldı" şeklinde ifade etti.