9 Şubat Dünya Sigarasızlık Günü dolayısıyla Kule Site’de kurulan standda tiryakilerin önce karbon monoksit ölçümü yapıldı ardından sigaranın zararları ve nasıl bırakılacağı anlatıldı. IQES Konya Şube Sorumlusu Kadriye Kont, Dünya Sağlık Örgütü ve Dünya Kalp Federasyonu’nun son resmi araştırmalarına göre afet, trafik kazası, kanser ve AİDS gibi nedenlerden ölenlerin toplamından daha çok kişinin sigaranın yol açtığı hastalıklar nedeniyle hayatını kaybettiğine dikkat çekti. Türkiye’de her yıl 100 binin üzerinde kişinin bu şekilde hayatını kaybettiğinin altını çizen Kont, “İnsanlığın önündeki en büyük sağlık tehdidi sigaradır. Çağdaş toplumlarda kullanımı her geçen gün azalan sigara bizde her geçen gün biraz daha fazla kullanılıyor. Artık bunun önüne geçilmeli” diye konuştu.
Kont, sigara içenlerin yüzde 90’ının 20 yaşından önce nikotine bağımlı hale geldiğini belirterek, bugün birçok hastanın sigara nedeniyle kalp, damak ve göğüs hastalıkları servislerinde iyileşmeyi umarak çile çektiğini hatırlattı. Sigarayı bırakmak için en uygun zamanın şimdi olduğuna dikkat çeken Kont, Yarın çok geçe olabilir. Uzmanlar hangi yaşta olursa olsun sigaranın bırakıldığı anda hastalanma riskinin yarı yarıya azaldığını söylüyor. Vücudun kendini toparlama gücü inanılmazdır” diye konuştu.
Ferit Hepokur-Memleket