Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından en az bir işçi çalıştıran mükelleflere Sanayi Sicil Kaydı yaptırma zorunluluğu getirilmesine rağmen Konya’da Sanayi Sicil Belgesi alan kurumun sayısı sadece bin 776 olması belgeye yeterli ilginin gösterilmediğini ortaya koyuyor. Belgenin önemi hakkında gazetemize açıklamada bulunan Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Şerafettin Akal, her hangi bir maliyeti olmayan fakat üretici firmalar açısından önemli avantajlar sağlayan belgenin önemine dikkat çekerek, “Konya’da faaliyet gösteren irili ufaklı binlerce üretici firma var. Fakat belge alan kişilerin sayısına bakıldığında oran oldukça düşük. Öncelikli olarak şunun çok iyi bilinmesi gerekiyor. Sanayi Sicil Belgesi üretici firmaların sanayici olduğunu gösteren bir belgedir. Sicil Belgesi olmadan üretici firma ithalat, ihracat yapamaz. Banka kredisi alamaz. Kısacası üretici firmalara sağlanan imkanlardan yararlanamaz” dedi.
Sanayi Sicil Belgesi alınabilmesi için kurumun sadece bağlı bulunduğu odadan aldığı kapasite belgesini Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü’ne götürmesinin yeterli olacağının altını çizen Akal, “Yeni yasaya göre bir sigortalı işçi çalıştıran her mükellef sicil kaydı alması gerekiyor. Aksi halde belge almayanlara cezai müeyyide uygulanacak. Belge için her yıl işletme cetvelinin doldurulması ve iki yılda bir vize yaptırılması gerekiyor” diye konuştu. Akal Sicil Belgesi alanların elektrik indiriminden yararlanacağını da sözlerine ekledi.