Artan hava sıcaklıkları nedeniyle vücutta eksilen su ve tuz oranları bayılmalara neden oluyor.
Son günlerde sıcaklar nedeniyle bayılma vakalarının arttığını belirten Numune Hastanesi Başhekimi Op. Dr. Rıza Sarıbabıçcı, sıcaklarda özellikle çocuk ve yaşlılar ile şeker gibi kronikleşmiş hastalığı olanların dikkatli olması gerektiğini belirterek, "Hava sıcaklıklarında artış yaşanıyor. Sıcaklara bağlı olarak sıcak geçmesi dediğimiz vaka sayılarında artmalar başladı. Sıcak geçmesinin önlenmesi için özellikle vücuttaki su kaybının önlenmesi gerekir. Su kaybıyla tuz kaybı da yaşandığı için bu iki kaybı yerine koymak gerekiyor. Özellikle sıcak geçmesinden en çok çocuklar, daha sonra yaşlılar ile kronikleşmiş (hipertansiyon ve şeker gibi) hastalığı olanlar etkilenir. Sıcak geçmesi belirtileri halsizlik, bitkinlik, ishal, kusma ve genel bir yorgunluk haliyle ortaya çıkar. Böyle durumlarda bu hastalarımızın yapacakları ilk şey sağlık ocakları ve hastane acil servislerine müracaat ederek hekimlere muayene olmalarıdır. Hastanemizde günde 1-2 vaka görülürken, şimdi sayı 8-10'a kadar yükseldi" dedi.
iha