2001 yılında başlayan ve açık sütün sağlık açısından yarattığı tehlikeler konusunda toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunmayı amaçlayan Sağlıklı Süte Çağrı seminerleri 2009 yılında da devam ediyor. Bu yılın sekizinci semineri 07 Nisan 2009, Salı günü Konya’da, Mevlana Kültür Merkezi Sultan Veled Salonu’nda 09.30 - 17.00 saatleri arasında gerçekleştirilecek.
Seminere Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Serhat Ünal, Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü, Bölüm Başkanı Prof. Dr. Tanju Besler, Milli Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü yetkilileri ve Tetra Pak Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü Mutlu Tanberk konuşmacı olarak katılacaklar. Seminerde, Hacettepe Üniversitesi tarafından gerçekleştirilen, açık sütle ilgili iki saha araştırmasının çarpıcı sonuçları açıklanacak. Sağlıklı Süte Çağrı Seminerlerinde sekiz yıl içinde tüm Türkiye’de doğrudan yaklaşık 1 milyon, dolaylı olarak 5 milyon kişi sağlıklı süt tüketimi konusunda bilgilendirildi. Bu yıl seminerler Antalya’nın ardından Konya, Adana, Kayseri ve Balıkesir illerinde devam edecek.