Selçuklu'da "domuz gribi" nedeniyle dezenfektasyon seferberliği başlatıldı. Okullar başta olmak üzere camiler, resmi kurumlar ve belediye hizmet binalarında dezenfekte çalışmaları yapılıyor. Türkiye'de sayısı artan "domuz gribi" vakalarına karşı harekete geçen Selçuklu Belediyesi, ilaçlama çalışmaları kapsamında 86 okul, 237 cami, resmi kurumlar ve belediyeye ait hizmet binalarında 2 ay süre ile ilaçlama çalışması yapacak. Selçuklu ilçesinde eğitim gören öğrencilerin "domuz gribinden" etkilenmemesi için ilk olarak okullarda temizlik çalışması başladı. Derslikler ve odaların tek tek dezenfekte edilmesinden sonra Selçuklu Belediyesi Çere Koruma Kontrol Müdürlüğü ekipleri tarafından ilaçlama çalışması yapıldı. İlaçlama yapan ekipler gereken önlemleri alarak kıyafetlerini giyip maskelerini takmayı da ihmal etmiyor. Çalışmalar okullarla sınırlı kalmıyor. İlçe genelinde camilerde de ilaçlama ve dezenfekte çalışması büyük bir titizlikle gerçekleştiriliyor. Belediye ekipleri aynı zamanda belediye hizmet binalarında da gerekli olan temizlik ve ilaçlama çalışmasını yaparak önlemlerini alıyor. Ayrıca dezenfekte edilen binalara da ‘Bu bina ../../2009 tarihinde dezenfekte edilmiştir’ ibaresi yer alan uyarı levhaları da asılıyor. Çalışmalar kapsamında ilk olarak Selçuklu Kaymakamlığı’nda dezenfekte çalışması yapıldı. Dezenfekte çalışmalarını Selçuklu Kaymakamı Ali Rıza Çalışır ve Selçuklu Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay’da yerinde izledi. Selçuklu Kaymakamı Ali Rıza Çalışır, “Ülkemiz bir grip salgını ile karşı karşıyadır. Devletimiz bu salgının önlenmesinde ve hastalarımızın tedavisinde gereken hassasiyeti göstermektedir. Selçuklu Belediyemiz ilçemizdeki resmi kurumları, okulları ve camileri belli bir periyotta dezenfekte etmektedir. Belediyemiz bu konuda üzerine düşeni yapmaktadır. Belediye Başkanımıza teşekkür ediyorum. Hemşerilerimizin gribin yayılmasına karşı yapılan uyarıları dikkate almalarını diliyorum” dedi. Selçuklu Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay Selçuklu İlçesinde tüm kamu kurumları, okullar, camiler ve halkın topla olarak bulunduğu mekanlarda dezenfekte çalışması başlatıldığı söyledi. Başkan Altay, “Çalışmalarız 2 ay boyunca devam edecek. Bu çerçevede 86 okul, 237 cami ve kamu kurumları dezenfekte edilecek. Dezenfekte çalışmasının yapıldığı mekanlara çalışmanın yapıldığını belirten levhalar asarak hemşerilerimizi de bilgilendiriyoruz. Hemşerilerimizin gribin yayılmasına karşı uyarıları dikkate almasını arzu ediyoruz” dedi. Selçuklu Belediyesi ayrıca personel takip sistemi olarak kullanılan ve personeli parmak iziyle tanıyan cihazı da geçici olarak kullanıma kapattı. Böylece parmak izi ile tanıtım yapılan cihazdan virüs kapma riski de ortadan kalkmış oldu.
Selçuklu'da domuz gribi ile topyekun mücadele
Selçuklu da 86 okul 237 cami resmi kurum binaları 2 ay süre ile ‘domuz gribi’ne karşı dezenfekte edilecek.
Yerel Haberleri
Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?