SEL-KAP’ta hedef 30 bin konut

Selçuklu Belediyesi, Kaynağında Ayırma Projesi kapsamında 30 bin konuta ulaşmayı hedefliyor.

Eğitim çalışmalarının ardından pilot uygulama yapılacak bölgelerde 10 kişilik 5 ayrı ekip oluşturuldu. Atıkların ayrı toplanması konusunda vatandaşların bilgilendirilmesi için oluşturulan ekipler site sakinleri ile görüşmelerine başladı. Ekipler aldıkları eğitimle site ve apartman sakinleri ile görüşerek atıkların ayrılması, çalışmalara destek verilmesi ve ambalaj atıkların milli ekonomiye kazandırılması konusunda bilgi veriyor. Pilot bölgelerde bulunan tüm konutlara tek tek ulaşıp, toplama poşeti, broşür dağıtarak, atıkların toplama günü hakkında bilgi veriliyor. Sel-Kap ekipleri ambalaj atıkları yönetim planı çerçevesinde bu yıl içinde 30 bin konuta ulaşmayı hedefliyor. Bu rakamın yaklaşık 100 bin kişi olacağı tahmin ediliyor.

 

Selçuklu Belediye Başkanı Adem Esen, geri kazanım projesi kapsamında çalışmaların hızla devam ettiğini söyledi. Bu çerçevede vatandaşlardan çalışmalara destek olmalarını isteyen Başkan Esen, “Bir çok gelişmiş ülkede olduğu gibi belediyemizde geri kazanılabilir ambalaj atıklarının çöpten ayrı toplanmasını amaçlayan projemizi yetkilendirilmiş kuruluş ÇEVKO’nun desteği ile başlatmış bulunmaktayız. Geri kazanım projemiz sizlerin katkıları ile gelişecek ve büyüyecektir. Çöpe atmayıp temiz bir şekilde biriktirilecek atıkların ülkemiz ekonomisine ve Selçuklu’nun doğal yapısının korunmasına katkıda bulunulacaktır” şeklinde konuştu.

Memleket

Yerel Haberleri

Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?