Genlerin ve çevrenin şeker hastalığı üzerindeki etkilerinin tartışılarak hastalığa çözüm yollarının arandığı, 11. Ulusal Pediatrik Endokrinoloji ve Diyabet Kongresi Rixos Hotel’de yapıldı. 8 oturumun yapılacağı kongrenin açılışına Selçuk Üniversitesi Rektörü Süleyman Okudan, Çocuk Endokrin Ünitesi’nde çalışan aynı zamanda kongreyi yöneten Prof. Dr. İbrahim Erkul, Doç. Dr. Emre Atabek, Yrd. Doç. Dr. Özgür Pirgon ve aralarında üniversitelerin hocalarının da bulunduğu 200’e yakın davetli katıldı. Prof. Dr. İbrahim Erkul, şeker hastalığında temel etkinin genlerden kaynaklandığını ancak bu hastalıkta çevrenin de önemli derecede rol oynadığını dile getirerek, Türkiye’nin Finlandiya’dan sonra şeker hastalığı sıralamasında dünyada ikinci sırada yer aldığını söyledi. Kongrede organik olmayan gıdaların ve hava kirliliğinin şeker hastalığına etkisinin uzun uzun tartışılacağını ve çözüm yollarının aranacağını kaydeden Erkul, “Organik olmayan gıdaların şeker hastalığında önemli bir etkisi var. Tarım ilaçları da bu şekilde cinsel bozukluğa yol açıyor. Konya’da obezite sayısının giderek artması da ileride birçok kişide şeker hastalığının ortaya çıkmasına sebep oluyor. Kongrede şeker hastalıklarında tedavi sürecindeki yenilikler, hastanın ameliyata hazırlanma süreci ve ameliyat sonrası süreç de ele alınacak. Kongre 3 gün sürecek” dedi. Şeker hastalarının his duygusundan yoksun olduklarını, sıcağı, soğuğu, acıyı hissedemediklerini belirten Erkul, şeker hastalığının tedavi sürecinde yaranın oluşmasını engellemenin önemli olduğunu ifade etti. Türkiye’de şeker hastası istatistiklerinin yalnızca Tıp Fakültesi’nin Kliniklerinde yapıldığını bu yüzden Türkiye geneline ilişkin bir sonuç elde edemediklerini kaydeden Erkul, “Taşradaki diyabet hastası sayısını bu yüzden bilmemiz mümkün değil. Genetik faktörlerden kaynaklanan bazı ilaçlar, D vitamini eksikliği, bazı virüsler de şeker hastalığına yol açıyor. Yeni doğan bir çocuğa inek sütü verilmesi de şeker riskini arttırır. Şeker hastası bir kişi kendine bakmazsa yeni hastalıklara yakalanabilir” şeklinde konuştu. Dün başlayan 11. Ulusal Pediatrik Endokrinoloji ve Diyabet Kongresi, 17 Eylül'de sona erecek. Caner Özcan- Memleket
Şeker hastalığında gıdalar önemli
Prof. Dr. İbrahim Erkul, 11. Ulusal Pediatrik Endokrinoloji ve Diyabet Kongresi’nde şeker hastalığının sebepleri ve tedavi sürecini anlatarak organik olmayan gıdaların şeker hastalığı riskini artırdığını belirtti.
Yerel Haberleri
Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?