Üniversitelere girişte 10 yıldır devam eden, eşit şartlarda eğitim ve insan hakları ilkelerini ihlal eden katsayı uygulamasının kaldırılmasını değerlendiren sanayiciler karardan memnun olduklarını belirttiler.
Konya’da otomotiv yan sanayi, ağır vasıta ve yedek parça alanında faaliyet gösteren Seçkinsan Dingil San. ve Tic. Ltd. Şti. İcra Kurulu Başkanı Fahri Beserek katsayı eşitsizliğinin kaldırılmasına ilişkin açıklamalarda bulundu. Fahri Beserek, YÖK Genel Kurul toplantısında alınan ''tek katsayı'' uygulaması kararını yazılı bir açıklama ile değerlendirdi. YÖK Genel Kurul Toplantısı’nda alınan ''tek katsayı'' uygulaması kararıyla bu haksızlığın giderildiğini söyleyerek, “en başta insan hakları ihlali sayılan ve 10 yıldır süregelen bu haksızlık YÖK Genel Kurulu’nda düzeltilmiş ve haksızlığın önüne geçilmiştir. Dünyanın hiçbir ülkesinde görülmeyen bu haksızlık sadece ülkemizde yaşanmaktadır. Mantığa bile sığmayan bu uygulama, binlerce meslek liseli gencimizi hayatlarının baharında iş hayatına, üniversite hayatına 1–0 mağlup başlatmıştır” dedi. Seçkinsan İcra Kurulu Başkanı Beserek, meslek liseli olan ve olmayan iki gencin durumunu da karşılaştırarak şunlara değindi: “bir tarafta 250 ham puan almış bir öğrenci öte yandan 220 ham puan alan bir öğrencinin gerisinde başlıyor ve eklemeli puan hali ile daha geride kalıyor. Yani bu şu demektir: Sırf meslek liseli olduğunuz için sizden daha az soruyu doğru cevaplayan başka bir öğrencinin gerisinde kalarak ya daha kötü bir bölüme yerleşiyorsunuz ya da hiç yerleşemiyorsunuz. Bunun açıklanabilir bir mantıkla hiçbir gerekçesi yoktur. 10 yıldır süregelen bu yanlıştan yakın zamanda YÖK Genel Kurulu’nda alınan kararla bu haksızlıktan dönülmüş ve eğitim alanında olması gereken doğrular olmuştur. Yani eşit eğitim anlayışı ülkemizde tekrar yerleşmiş, çiğnenen insan hakları geri verilmiştir” diyerek bu kararın sanayici açısından faydalarına da değindi. “Ülkemizde bilinen en temel sorunlardan birinin işsizlik olduğu bir gerçektir. Günümüzde ve yaşanan küresel krizinde etkileriyle bu durum çıkmaz bir hal almıştır. Bizler sanayiciler olarak ara eleman bulmakta zorlanmaktayız. Çünkü üniversiteye girişte farklı katsayı uygulaması, meslek liselerine yönelik ilgiyi azaltarak, iş dünyasının ihtiyaç duyduğu nitelikli eleman istihdamı hususunda büyük bir boşluk oluşturmuştur. Hiçbir cazibesi kalmayan meslek liselerine yıllardır rağbet azalmakta, gençlerimiz üniversiteye giremem düşüncesi ile bu liseleri tercih etmemektedirler. Bu da doğal olarak sanayide ara eleman eksikliğini ortaya çıkarmaktadır. Alınan bu olumlu karar neticesinde sanayicilerimizin yüzü gülmüş, ara eleman açığının kapatılarak ülkemize milli sermayeye daha verimli olacağımızı düşünmüşüzdür. 50 işçi çalıştıran bir firma olarak ara eleman yetiştiren meslek liselerinin önünün açılmış olması biz sanayiciler tarafından olumlu karşılanmışken şimdi kararın iptali yönünde açılan dava bizde şaşkınlık uyandırmıştır. İstanbul Barosu’nun, Yüksek Öğretim Kurulu'nun meslek lisesi mezunlarına avantaj sağlayan "Tek katsayı" uygulaması kararına karşı Danıştay’a dava açması ve kararın yürütmesinin durdurulması ve iptalinin istenmesi biz ülkesi için çalışan sanayiciler açısından anlamsız ve yersiz bulunmuştur. Ayrıca katsayı mağdurlarının daha önceden de Danıştay’a katsayı eşitsizliğinin kaldırılmasına ilişkin yapmış olduğu başvuru neticesinde, Danıştay’ın “bunun muhatabı biz değiliz YÖK’tür” dediğini de hatırlatarak, Danıştay’dan yine aynı tepkiyi beklediğimizi de beyan etmek istiyorum” dedi.