Romanya-Türkiye diplomatik ilişkilerinin yıl dönümü

İSTANBUL (AA) - İstanbul Dimitrie Cantemir Romen Kültür Merkezi, Romanya-Türkiye diplomatik ilişkilerinin yıl dönümü kapsamında çeşitli programlar gerçekleştirecek.Kültür...

İSTANBUL (AA) - İstanbul Dimitrie Cantemir Romen Kültür Merkezi, Romanya-Türkiye diplomatik ilişkilerinin yıl dönümü kapsamında çeşitli programlar gerçekleştirecek.

Kültür Merkezinden yapılan yazılı açıklamaya göre, Romanya ve Osmanlı Devleti arasındaki diplomatik ilişkilerinin kurulmasının 140. yıl dönümünde kitap tanıtımı, sempozyum ve sergi açılışı yapılacak.

Türkçe-Rumence çevirisi yapılan, 31 Rumen ve 34 Türk yazarının eserlerini içeren antoloji, okuyucusuyla buluşacak. Rumence, Türkçe ve İngilizce versiyonlarında yayımlanan kitapların tanıtım programı, 10 Ekim'de İstanbul Romen Kültür Merkezi'nde gerçekleştirilecek.

Romanya ve Türkiye arasındaki kültürel ve bilimsel ilişkilerden yola çıkarak hazırlanan bilimsel kolokyum, 12 Ekim'de, İstanbul Mimar Sinan Üniversitesi Sedad Hakkı Eldem oditoryumunda yapılacak.

Bu kapsamda gerçekleştirilecek etkinliklerin üçüncüsü ise ilk arşivinden 1920'lere kadar seçilmiş 20 belgeden oluşan ve İstanbul Osmanlı Arşivleri'nin desteğiyle hazırlanan "Osmanlı Arşivleri’nde Romanya-Türkiye Diplomatik İlişkilerinin Kısa Tarihçesi" başlıklı sergi ziyarete açılacak.


AA

Gündem Haberleri

Afyonkarahisar’da NATO Zirvesi İçin 10 Günlük Yasak Kararı
700 DİRİ FAY NE ANLAMA GELİYOR?
CİMRİLİK BOŞANMA SEBEBİ SAYILDI
IBAN MAĞDURLARINA MÜJDE
215 YENİ DİRİ FAYIMIZ OLDU