Selçuk Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Süleyman Okudan 2004-2007 yılları arasındaki çalışmalarını ve hizmetlerini değerlendirdiği basın toplantısının ardından bazı yayın kuruluşlarında yer alan ‘Rektörlük seçimlerinde herhangi bir adayın kendisinden bir oy dahi fazla alması halinde verilen görevi kabul etmeyeceği’ cümlesine açıklık getirdi.
2003 yılında yapılan Rektörlük seçimlerinde en yüksek oyla öğretim üyelerinin desteğini ve YÖK’ün onayını alarak Cumhurbaşkanı tarafından göreve atandığını belirten Okudan “4 yıl süresince ben ve ekibim göreve layık olmak, öğretim üyelerine söz verdiğimiz projeleri gerçekleştirmek için şehrimizin tüm kamu kuruluşlarıyla uyumlu bir şekilde çalıştık. Dört yılı kapsayan durum değerlendirmesini yansıtan değerli basın mensuplarıyla yaptığım söyleşide ‘herhangi bir adayın benden bir oy dahi fazla alması halinde verilen görevi kabul etmeyeceğim’ şeklindeki açıklamam tamamen öğretim üyelerimize duyduğum saygının bir ifadesidir. Benim herhangi bir adayın bir oyla bile olsa gerisinde kalmam başarısızlık göstergesidir ve öğretim üyelerinin dört yıllık hizmetimi onaylamaması demektir. Hep birlikte yöneteceğimiz üniversitede çoğunluğun onayını alarak, huzurlu bir ortamda çalışmanın temel unsur olduğunu düşünüyorum. 5 Kasım 2007 tarihindeki seçimin üniversitemize, Konya’mıza ve ülkemize hayırlı olmasını diliyorum” dedi.