Profesörlere rüşvet soruşturması

Tıp Fakültesi Hastanesinde görevli 3 profesör hakkında ilaç firmalarının mümessilleriyle anlaşarak ilaç yazdıkları iddiaları üzerine soruşturma başlatıldı.

Yüksek Öğretim Kurulu'nun (YÖK) talimatıyla Selçuk Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi Hastanesinde görevli 3 profesör hakkında ilaç firmalarının mümessilleriyle anlaşarak ilaç yazdıkları iddiaları üzerine soruşturma başlatıldı.

Edilinen bilgiye göre, YÖK'e ve Sağlık Bakanlığına Türkiye genelinde çok sayıda hastanede bazı doktorların, ilaç firmalarının mümessilleri ile anlaşarak hasta reçetelerine menfaat karşılığında ilaç yazdığı ihbarları yapıldı.

İhbarlar üzerine yapılan incelemenin ardından YÖK, Selçuk Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi Hastanesinde görevli 3 profesör hakkında soruşturma açılmasını istedi.

Profesörlerin hasta reçetelerine yazdıkları ilaçlar karşılığında yurt dışı seyahatine gönderildiği ve medikal malzeme alındığı iddia edildi.
Soruşturmayı Meram Tıp Fakültesi Dekanlığının görevlendirdiği 3 kişilik bir komisyonun yürüttüğü öğrenildi.

SÜ'nün dışında 8 ayrı üniversite hastanesinde de bazı doktorlar hakkında benzer iddiaların olduğu ve soruşturma talimatı verildiği belirtildi.

Yerel Haberleri

Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?