Suç işlemeye meyilli kişilerin kendilerine yaklaşmaktan çekindiğini anlatan simitçiler, önceki yıllarda hırsızlar, yankesiciler, kapkaççılar kendilerine de musallat olurken, artık bu tür olaylarla karşılaşmadıklarını dile getiriyor. Polis imajı sayesinde kendilerini güvende hissettiklerini anlatan simitçi ve çiçekçiler, bazen resmî polislerin bile gelip, "Usta sen de bizden misin?" diye sorduğunu aktarıyor.
Konya Valiliği önünde 20 yıldır simitçilik yapan Ahmet Bayram (61), hemen herkesin kendisine ‘polis ya da istihbaratçı’ gözüyle baktığını söylüyor. Bayram, kimi vatandaşların gelip, "Ağabey senin yaşın ilerledi, emekli ol ki yeni polisler gelsin." diyerek latife yaptığını aktarıyor. Ne kadar ‘Ben emniyet mensubu değilim’ dese de çevredekileri inandıramayan simitçi Ahmet Bayram , suça meyilli kişilerin kendisinden çekindiğine işaret ediyor. Selçuklu ilçesi Adalhan Kavşağı `ndaki tezgâhında simitçilik yapan Hasan Öztaş’a sürekli kavgaların yaşandığı Doğanlar Mahallesi `nde herkes ‘simitçi polis’ muamelesi yapıyor. Mahalle sakinleri Öztaş `la sohbet ederken, "Abi hangi birimde görevlisin?" gibi sorular yöneltiyor. Öztaş , kimi zaman resmî kıyafetli polislerin bile gelip, "Sen de bizden misin?" dediğini aktarırken, ‘simitçi polis’ imajından rahatsız olmadıklarını, aksine birçok faydasını gördüğünü söylüyor. Öztaş , ‘polis olabilir’ düşüncesiyle, suçluların artık simitçilerden uzak durduğunu düşünüyor. Belediye tramvay durağında seyyar çiçekçilik yapan Abdülmecit Kara da uygulamadan memnun.
Cihan