Konya Asayiş Şube Müdürlüğü ekipleri, son dönemde semt pazarı kurulan mahallelerde yaşanan hırsızlık olaylarının ardından özel bir çalışma başlattı. Polis önce hırsızlık olayının gerçekleştiği iki ayrı binadaki güvenlik kamerası kayıtlarına ulaştı. Kayıtlardaki iki kişi tanıdık çıktı. Çünkü, 25 yaşındaki Kazım G. ve 30 yaşındaki Ahmet K, Şubat ayında aynı suçtan gözaltına alınmış ve tutuklanmıştı. Soruşturmayı derinleştiren polis, Ahmet K. ve poliste 30’dan fazla kaydı bulunan Kazım G. ile birlikte otomobillerinde bulunan 16 yaşındaki M.C.’yi gözaltına aldı. Şüphelilerin Beyşehir’den kiraladıkları otomobille günü birlik kent merkezine geldikleri, 14 ayrı evin kapı kilitleri kırılarak, 5 laptop, LCD televizyon, av tüfeği, fotoğraf makinesi ve mücevher çalındığı belirlendi. Çalınan malzemelerin bir kısmı bulunarak, sahiplerine teslim edildi. Adliyeye sevk edilen şüphelilerden Kazım G. tutuklanarak cezaevine gönderildi. Güvenlik kamerası kayıtlarında iki şüpheli bir binaya giriyor. Binada önce çevreyi kontrol ediyor. Görüntülerde kamera kayıtlarına girmese de şüphelilerden biri kapıyı açarken, diğeri yan komşunun kapısını gözetleyip, perdeleme yapıyor. İşleri bittikten sonra komşunun zilini birkaç kez çalıyorlar ve kimse olmadığından emin olunca ayrılıyorlar. Bir başka görüntüde ise kamerayı fark eden şüpheli yüzünü saklayarak binaya giriyor. Bir süre sonra elinde bilgisayarla yine yüzünü kapatarak çıkıyor.