Selçuk Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi Hastanesi, personeline yönelik hizmet içi eğitim seminerleri düzenliyor.
38 klinikte görev alan hemşireler, hasta bakıcılar ve temizlik görevlilerini kapsayan seminerlerde hizmet kalitesinin yükseltilmesi ve birimler arası iletişimin güçlendirilmesi amaçlanıyor. Hastane Başhekimi Doç. Dr. Yayha Paksoy, 1 yıl sürecek seminerler kapsamında hasta memnuniyetini yükseltmeyi hedeflediklerini söyledi.
KESİNTİSİZ EĞİTİM
Meram Tıp Fakültesi Hastanesi Eğitim Hizmetleri Birimi tarafından gerçekleştirilen hizmet içi eğitim planlaması kapsamında hemşire, temizlikçi ve hasta bakıcılardan oluşan yaklaşık 1000 kişi, yıl boyunca kesintisiz sürecek eğitimlerle kendi alanları ile ilgili bilgilendirilecek. Seminerlerin 300 ayrı konuyu kapsadığını belirten Başhekim Doç. Dr. Paksoy, “Yeni doğanda ağrı, ameliyathane temizliği, göz yaralanmaları, el yıkama, nörolojik hastalıklar, lösemiler, beyin ölümü, yara bakımı, ilaç uygulamaları, depresyon ve belirtileri, anestezi uygulamaları, panik bozukluğu, hepatit, kemik iliği transplantasyonu, yanıklar ve tedavisi seminer konularımızdan sadece bir kaçı. 2010 yılının ekim ayına kadar sürecek seminerler tamamlandığında tüm birimlerimizde görev alan hemşire, hasta bakıcı ve temizlikçiler kesintisiz eğitime tabi tutulmuş olacak. Ayrıca eğitimlerin ardından gerçekleştirilecek sınavla da seminerlerin verimliliği ölçülecek” dedi.
AMAÇ HASTA MEMNUNİYETİNİ ARTIRMAK
Hizmet kalitesi ile personelin eğitim ve bilgi düzeyini artırmak istediklerini belirten Doç. Dr. Paksoy, “Aynı zamanda personeli doğru ve yerinde kullanmak zorundayız. Bunu sağlayabilmek için de disiplinline ve teknolojik altyapıya sahip personel yetiştirmemiz gerekir. Teknik bilgi ve yetkinliğe sahip çalışanlarla hastanemizi her açıdan daha da ileriye götürmek istiyoruz. Bu, kurumsal gelişimimiz kadar eğitime verdiğimiz önemin de açık bir göstergesidir. Yetişmiş, eğitimli ve nitelikli insan kaynağı ile başarı çıtamızı yükselteceğimize inanıyoruz” dedi.