Perakende satış hacmi yüzde 4,9 azaldı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2019 yılı Şubat ayı Perakende Satış Endeksleri verisini açıkladı.

Perakende satış hacmi bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 4,9 azaldı.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2019 yılı Şubat ayı Perakende Satış Endeksleri verisini açıkladı. Buna göre, takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2019 yılı Şubat ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 4,9 azaldı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 1, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 8,2, otomotiv yakıtı satışları yüzde 1,7 azaldı.

Perakende satış hacmi bir önceki aya göre yüzde 0,8 arttı

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2019 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre yüzde 0,8 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 0,8, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 0,9, otomotiv yakıtı satışları yüzde 0,4 arttı.

Perakende ciro bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 14,2 arttı

Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2019 yılı Şubat ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 14,2 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 18,3, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 12,5, otomotiv yakıtı satışları yüzde 12,5 arttı.

Perakende ciro bir önceki aya göre yüzde 1,5 arttı

Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2019 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre yüzde 1,5 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 1,1, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) yüzde 1,2, otomotiv yakıtı satışları yüzde 2,9 arttı.

Ekonomi Haberleri

Tavuk Eti Fiyatlarındaki Artışlara İhracat Kısıtlaması Çözüm Olacak mı?
Mercedes-Benz, Türkiye'deki Acentelere Parça Tedariği Sağlayacak Yeni Lojistik Merkezini Açtı
İlk Evim Kampanyası: 1.20 Faizli Konut Kredisi Müjdesi!
Ziraat Bankası'ndan Ortak Konut Kredisi: Ev Sahibi Olmak Kolaylaşıyor
Konya'dalar: Her an karşınıza çıkabilirler