Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, 2025 yılı Ocak-Eylül döneminde Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı yüzde 9,15 artarak 927 bin 647 adet oldu. Bu dönemde otomobil satışları yüzde 9,98 artışla 742 bin 687 adede, hafif ticari araç satışları ise yüzde 5,92 artışla 184 bin 960 adede ulaştı.
Yalnızca Eylül ayında pazar yüzde 25,71 oranında büyüyerek 110 bin 302 adet olarak gerçekleşti. Eylül 2025’te otomobil satışları yüzde 26,77 artışla 88 bin 274 adet, hafif ticari araç satışları ise yüzde 21,66 yükselişle 22 bin 28 adet oldu.
Pazar performansı, son 10 yılın Eylül ayı ortalamasına göre yüzde 66,5 artış gösterdi. Otomobil pazarı bu ortalamaya göre yüzde 72,2, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 47,2 oranında büyüdü.
C Segmenti Lider, SUV Gövde Tipi Zirvede
Segment dağılımında, C segmenti otomobiller 416 bin 257 adetle yüzde 56 pay, B segmenti ise 191 bin 817 adetle yüzde 25,8 pay aldı. Vergi avantajı sunan A, B ve C segmentleri toplamda pazarın yüzde 82,3’ünü oluşturdu.
Gövde tipinde ise SUV otomobiller yüzde 62,7 payla (465 bin 791 adet) açık ara ilk sırada yer aldı. Sedan modeller yüzde 22,3 pay (165 bin 308 adet), hatchback (H/B) modeller ise yüzde 14,1 payla (104 bin 461 adet) sıralandı.
Elektrikli ve Hibrit Otomobiller Yükselişte
Motor tipine göre bakıldığında, benzinli otomobiller 345 bin 838 adetle yüzde 46,6, hibrit otomobiller 198 bin 174 adetle yüzde 26,7 ve elektrikli otomobiller 133 bin 781 adetle yüzde 18 pay aldı. Dizel satışlar 58 bin 695 adetle yüzde 7,9, otogazlı satışlar ise 6 bin 199 adetle yüzde 0,8 seviyesinde kaldı.
Elektrikli otomobillerin gücüne göre değerlendirmede, 160 kW altı modeller yüzde 100,5 artışla yüzde 13,3 pay alırken, 160 kW üzeri yüksek performanslı elektrikli otomobiller yüzde 203 artışla yüzde 4,7 paya ulaştı. Bu artış, elektrikli araçlara olan ilginin hızla arttığını ortaya koydu.