Konya Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekipleri, Şehirlerarası Otobüs Terminali çıkışında şoför ve yolcuların emniyet kemeri takmaları için başlattığı kontrollerini sıklaştırdı. Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekipleri tarafından 1 Marttan itibaren Konya’nın farklı 20 noktasında emniyet kemeri kullanımının alışkanlık haline getirilebilmesi için geniş kapsamlı bir çalışma başlatıldı. Çalışma kapsamında günde yaklaşık 950 sürücüye emniyet kemeri konusunda uyarı yapılıyor. Günde 400 otobüsün çıkış yaptığı terminalde sürücü ve yolcuların emniyet kemerlerini takmadığı konusunda bilgi alan polis buradaki çalışmalarını da yoğunlaştırdı. Terminal çıkışında, otobüste, sürücü ve yolculara emniyet kemeri kullanımı hakkında bilgi veren polis, yolculara bu konuda detaylı bilgilerin yer aldığı broşürlerden de dağıttı. Ayrıca, otobüsler hareket etmeden önce sürücü ve yolculara emniyet kemerlerini takmaları konusunda mikrofon yardımıyla uyarı da yapılıyor. Yetkililer, yolcuların ve sürücülerin emniyet kemeri kullanımı konusunda bir alışkanlığı sahip olmadığını belirterek, “Hayat kurtaran bu alışkanlığın yerleşmesi için terminal çıkışındaki kontrol ve bilgilendirme çalıştırmalarını sıklaştırdık. Zamanla vatandaşımız kendi güvenliği için şart olan bu uygulamayı benimseyecektir” dedi. Uygulamanın 2 ay süreceği, uygulama sonunda emniyet kemeri kullanmayan sürücülere 49 YTL para cezası verileceği öğrenildi.
|
Otobüslerde emniyet kemeri
Polis, Konya Şehirlerarası Terminal’e giriş-çıkış yapan otobüslerde şoför ve yolcuların emniyet kemeri takmaları yönündeki kontrollerini sıklaştırdı.
Yerel Haberleri
Baba-Çocuk İkilisi M1 Konya’da Bir Araya Geliyor
SEZON ÖNCESİ KRİTİK İNCELEME
TARİHİ CAMİLERDE SAF TUTTULAR
MİLYONLUK VURGUN ENGELLENDİ
Lazerle Göz Çizdirme Dönemi: Hangi Yöntem Size Uygun?