Beyşehir’e bağlı Yenidoğan beldesinde çok sayıda leyleğin ölümü, İlçe Tarım Müdürlüğü'nün ardından Beyşehir Doğa Koruma ve Milli Parklar ile jandarma ekiplerini de harekete geçirdi.
Yenidoğan Göleti çevresinde ölü bulunan leyleklerin ateşli silahlarla öldürüldüğünün ulusal basın ve televizyonlarda haber olmasının ardından görüntüleri izlediği bildirilen Çevre ve Orman Bakanı Osman Pepe'nin, Konya İl Çevre ve Orman Müdürlüğü'nü telefonla arayarak, konunun araştırılıp soruşturulması talimatını verdiği öğrenildi. Beyşehir Jandarma Komutanlığı ekipleriyle birlikte, talimat üzerine harekete geçen Beyşehir Doğa Koruma ve Milli Parklar Mühendisliği görevlileri, gölet çevresinde inceleme ve araştırma yaptı. Leylek ölülerinde saçma izine rastlayan ekipler, daha sonra konuyla ilgili olarak olayı ihbar eden görgü tanıklarının ifadelerine başvurdu. Ancak, leyleklerin kim ya da kimler tarafından vurularak öldürüldüğü konusunda bir bulguya henüz ulaşılamadı. iha