Meram Belediyesi Zabıta Müdürlüğü, Belediyenin “Alo 153” istek ve şikayet hattına gelen ihbarı değerlendirmek üzere harekete geçti. Osmangazi Mahallesi Hatıp Caddesi üzerinde bulunan bir bakkalın, liseli öğrencilere açıktan sigara sattığı ihbarı başarılı bir operasyonla tespit edildi.
Okul yönetiminin izniyle 75. Yıl Lisesi’nde okuyan bir öğrenci, operasyon kapsamında sivil zabıta memuruyla birlikte söz konusu bakkal dükkanına girdi. Bakkal, zabıta memurunun yanında 5 adet sigara isteyen öğrenciye sigaraları vererek seri numarası önceden belirlenen kağıt 1 YTL’yi aldı. Öğrenci çıktıktan sonra zabıta ekipleri dükkana baskın yaptı. Öğrenciye zabıta tarafından verilen banknotu, sigara bedeli olarak alan bakkala Kabahatler Kanunu’na göre 117 YTL para cezası verildi. Sivil zabıta memuru da olaya şahitlik yapınca bakkal suçüstü yakalandı. Yapılan incelemede ruhsatının da olmadığı tespit edilen bakkala Belediye encümeni tarafından kapatma cezası verildi.
Meram Belediyesi Zabıta Müdürlüğü, özellikle liselerin bulunduğu bölgelerde denetimleri artırdı. Memleket