Nijer'de 20'ye yakın Boko Haram militanı teslim oldu

NIAMEY (AA) - Nijer İçişleri ve Güvenlik Bakanı Muhammed Bazum, terör örgütü Boko Haram üyesi yaklaşık 20 militanın teslim olduğunu bildirdi.Bazum,...

NIAMEY (AA) - Nijer İçişleri ve Güvenlik Bakanı Muhammed Bazum, terör örgütü Boko Haram üyesi yaklaşık 20 militanın teslim olduğunu bildirdi.

Bazum, devlet televizyonunda yaptığı açıklamada, özellikle son dönemde Boko Haram ile mücadelede önemli başarılar elde edildiğini söyledi.

Ülkenin güneydoğusundaki Diffa bölgesindeki operasyonlar neticesinde 20'ye yakın Boko Haram militanının güvenlik güçlerine teslim olduğunu belirten Bazum, teslim olan militan sayısının giderek arttığını vurguladı. Bazum, kısa süre içinde örgütün tamamen ortadan kaldırılacağını ifade etti.

Diffa bölgesinde geçen hafta 31 Boko Haram militanı teslim olurken, Barwa bölgesinde güvenlik güçleriyle çatışmaya giren 15 militan da öldürülmüştü.

Öte yandan Nijer Devlet Başkanı Mahamadu Issufu yeni yıl mesajında, teslim olmak isteyen Boko Haram militanlarının zarar görmeyeceğini ve topluma entegre edileceğini dile getirmişti.

AA

Gündem Haberleri

KAHVEHANE MÜDAVİMLERİNE YARGITAY’DAN KÖTÜ HABER
AFRİKA'NIN BELALISI TÜRKİYE'YE GÖRÜNTÜLENDİ
Bir günde 10 bin yolcu! Türkiye'nin en yeni metrosu
SOSYAL MEDYANIN YENİ FENOMENİ
Haluk Levent’e Karşılıksız Çek Cezası: 70 Milyon TL